דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת העולם העליון

מערכת העולם העליון

שאלה: מה מיוחד בשיטתו של האר"י בהשוואה למקובלים שקדמו לו?

תשובתי: שיטתיות, אין שום דבר חדש. מקובל שבא אחר כך לא יכול להוסיף שום דבר על קודמיו פרט למה שהוא מגלה יותר, מתוך התכללותו בהשגות שלהם הוא מקנה אך ורק שיטתיות גדולה יותר בהבעה של מה שהם העבירו בכמה ביטויים.

שאלה: האם אפשר לומר, שגם השפה שונה?

תשובתי: בוודאי. למשל, אם תיקח קורס בפיזיקה שנכתב לפני 200 שנה, וספר לימוד של היום, אז כמובן שיש ביניהם הבדל. אבל בעיקרון, המהות נשארת זהה. לכן כל המקובלים הגדולים, עמודי התווך, שהופיעו אחת לכמה דורות, הוסיפו באופן רציני להשגות של קודמיהם.

שאלה: האם אמצעי ההשגה נשארו זהים?

תשובתי: כן, מפני שהמבנה של העולם העליון אינו משתנה. קיימים שני כוחות: כוח השפעה וכוח קבלה. יחסי הגומלין ביניהם יוצרים מערכת עליונה ומנהלים דרכה את העולם שלנו. זוהי פיזיקה טהורה, סכימת ניהול פשוטה של העולם שלנו. לכן, המקובלים לא יכולים לגלות שום דבר חדש, אלא רק להסביר יותר את מה שהתגלה קודם לכן. מה שהושג על ידי אברהם, משה או מקובלים שחיו בימי בית המקדש הראשון והשני, פועל ומתגלה גם היום.

אין שום דבר חדש בעולם העליון. המערכת הזאת יציבה ובלתי משתנה. פשוט המקובלים בהשגותיהם מוסיפים את ההסברים שלהם עבור הדורות הבאים, כדי שיהיה להם קל יותר להבין. באופן כזה בכל דור מתחלפת שפת ההבעה והופכת להיות נגישה יותר עבורו. לכן בעל הסולם (תחילת המאה ה – 20) ורב"ש (סוף המאה ה – 20), הם המקובלים הקרובים ביותר לדורנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.07.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest