מערכת הזרקת האור

שאלה: אם האבות היו מתוקנים והבנים השיגו ערבות, אז למי בעצם ניתנה התורה, השיטה? למי היא מיועדת, לישראל או לאומות העולם?

תשובתי: ללא ספק התורה מיועדת לאומות העולם. מסופר על כך, שהבורא פנה לשבעים האומות והציע להם את התורה. אולם אף אחד מהרצונות האגואיסטיים האלה, שאין להם את הניצוץ הרוחני, לא מסוגלים לתקן את עצמם כך שמחזיקים בקשר עם האור, הם אינם מסוגלים להגיב עליו בצורה נכונה. ה"חומר" של הרצון לקבל לא יכול להבין את התהליך של העלייה והשינוי באמצעות האור אם אין בו את הניצוץ הזה.

אז איך אפשר להחדיר את הניצוץ הזה פנימה? ולכן קיימת מערכת נוספת שנקראת "עם ישראל". בלעדיה אי אפשר לפנות לרצון האגואיסטי ולהתחיל לעבוד איתו. אפילו מיליארדי שנים של התפתחות לא יעזרו, אם בתוך האגו לא קיים הניצוץ של האור. הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", לא מסוגלים לעלות, זה כזה סוג של רצון שלא מסוגל.

אבל יש סוג אחר של רצון, "ישראל", כלומר, שמשתוקק ישר-אל. כל העולם מכיר בזה שהוא שונה ושונא אותו, אפילו מבלי לדעת בעצמו למה. ובני ישראל, בתורם, מגלים את השוני שלהם, אפילו שמנסים להיות כמו כולם. ישנם אפילו כאלה שסבורים שמדובר על גזע אחר, ובהנחה הזאת ישנו גרעין של אמת, אף על פי שזה ברמה אחרת. כל ההיסטוריה מוכיחה שכאן מסתתר משהו מיוחד, תופעת טבע מיוחדת.

ובהתאם לכך, גם השנאה של העמים זו תופעת טבע ואין כאן מה לעשות. את היהודים שונאים אפילו אלה שאף פעם לא היו בקשר איתם. זה בא מבפנים: אפילו שאדם בחיים שלו לא שמע על האובייקט של הדחייה שלו, הוא פשוט מרגיש משהו שונה. השנאה הזאת אינה מושרשת בדתות שרק מזרזות את התהליך, בכך שמדגישות בצורה חיצונית את השוני בין אלה לאלה. הכול נובע מתוך השוני ברצון לקבל הכללי, על החלק שממנו התלבש האור, והחלק הזה חייב להפוך להיות חוליית המעבר עבור האחרים. בזה כל התפקיד שלו.

לכן נאמר: "בך בחר ה'". תעשה מה שאתה רוצה, הוא בחר בך וזהו. ולא משנה איך אתה מקבל את המשימה שלך, אתה בכל מקרה תממש אותה, מפני שזו הבחירה שלו. אין בך שום דבר מיוחד, פשוט לאחר החלוקה ל"עם ישראל" ושאר "אומות העולם", לכל אחד יש את התפקיד שלו, העבודה משלו, חופש הבחירה משלו. כל אלה הן חלוקות מלמעלה ואין בכך שום הצטיינות של אף אחד.

לכן, בני ישראל צריכים להעביר לאחרים את שיטת התיקון. ובאמת, במה עוד אפשר לעשות נחת רוח לבורא, אם הוא מלכתחילה פנה דווקא לאומות העולם? הבורא רוצה לתקן את הרצון לקבל הבסיסי, אבל נאלץ לבנות מערכת עזר שדרכה יעבור כל התהליך. באופן כזה, "ישראל" זו מערכת. אז תבצע את מה שמוטל עליך.

ודאי שכל הרצון לקבל הגדול הזה חייב להתגלות בכלים של אומות העולם. אבל לא צריך להבדיל בינינו לבינם, כי מדובר על כלי אחד שלם. בסופו של דבר הכול מתגלה בכלי הכללי המשותף שכל חלקיו מתחברים לאחד, כמו שנאמר: "הוא אחד ושמו אחד". בכלי הכללי הכול הופך ל"עגול", לבלתי נפרד…

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 04.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דת של אהבה
האבות כאדריכלי התיקון
מעבירים את התיקון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest