דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעל השנאה אל האהבה

מעל השנאה אל האהבה

מיכאל לייטמן

שאלה: אם התהום והשנאה שבינינו נשארים תמיד, מה אנחנו בעצם מתקנים?

תשובה: אנחנו מתקנים את מה שנמצא מעל התהום והשנאה. איננו מסוגלים להבין זאת מפני שאנחנו מתקיימים רק בעולם אחד. יש לנו ראייה של שחור או לבן, שחור ולבן יחד אינם יכולים להתקיים מבחינתנו. איננו מסוגלים לתפוס דבר הנמצא מפורד ומחובר בו-זמנית, עבורנו קיים רק עולם אחד.

כשאנחנו מתחילים לקלוט את המציאות הנוספת, ומתגלים לפנינו שני העולמות, אנחנו רואים שאין סתירה בין טוב ורע, בין שחור ולבן, שני הקווים האלה מתחברים לקו השלישי, שהוא אינו שחור או לבן כפי שזה נתפס בעולם הזה.

כעת, אנחנו מתקרבים לסוף ההתפתחות האגואיסטית. אנחנו מגלים את הגלובליות של העולם ובפיזיקת הקוונטים מתגלות צורות עולם סותרות שהמוח שלנו אינו מסוגל לחברן יחד, לתמונת עולם אחת. מוחנו אינו מסכים עם העובדה שהפכים יכולים להיות קשורים ביניהם, שאובייקט אחד יכול לקבל שתי צורות, להיות בשני מקומות שונים וכו'. במילים אחרות, כבר מבצבצות בנו ההבחנות הרוחניות של הזמן, התנועה והמקום, אך במוחנו אין להן מקום. משום כך איננו מסוגלים לתפוס כיצד יכול הרע להתגלות ומעליו, מבלי להשמידו, אנחנו בונים את הטוב.

אנחנו יכולים לומר שבאופן מסוים אנחנו מתארים זאת לעצמנו, אך זו איננה התמונה האמיתית, מאחר ואין לנו עדיין חושים לתפוס את שני העולמות יחד, את השנאה ואת האהבה יחד, את הפירוד ואת החיבור בו-זמנית. איננו מסוגלים לתאר זאת בצורה נכונה. אנחנו יכולים להתקיים רק בתכונה אחת מתוך שתי התכונות ההפוכות.

לכן אנחנו זקוקים לגילוי בהרגשה (בכלי), ורק מתוכה אנחנו נבין על מה מדברים המקובלים. לכן חכמת הקבלה נקראת "חכמת הנסתר". איננו מסוגלים להרגיש על מה מדובר לפני שנהיה מוכנים להרגיש, לפני שיגיע האור ויבנה בתוכנו את החוש הרוחני. עם ההתפתחות וגילוי התכונות החדשות ברצון, נתחיל להבין. כשנשיג את הדרגה הרביעית והאחרונה בהתפתחותה של כל תכונה, נוכל להרגיש ולהבין את התופעות הרוחניות, אך לא לפני כן.

מתוך הכנה לשיעור על ספר הזוהר, 17.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
אחדות הניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest