דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעלית בין קומות ההשגה

מעלית בין קומות ההשגה

אם מתוך המצב הנוכחי שלנו אנחנו מרגישים, שקיים איזה מצב יותר גבוה, מזהים את ההארה שמגיעה ממנו ומרגישים את התכונות שלו, אז אנחנו יכולים להשתמש במצב הגבוה הזה כדי לקדם את עצמנו. ואז אנחנו עושים צעד לזירוז הזמן ("אחישנה"), במקום לחכות שהמצב הזה יגיע בדרך טבעית של "בעיתו", ובאופן כזה משמחים את הבורא, זה מוצא חן בעיניו, וכמו כן, בכך עוזרים לחברים.

כאן אנחנו צריכים לברר, האם אנחנו מתכוונים בזה לבצע פעולת השפעה או לא? ואם זאת פעולת השפעה, אז האם אנחנו פועלים ב"למעלה מהדעת" או "בתוך הדעת"? ודאי, שפעולה "בתוך הדעת" היא עדיפה, מפני שהיא מסמלת שיש גילוי שנותן לנו כוחות כדי לפעול.

מה שאם כן, פעולה ב"למעלה מהדעת", זה אמצעי לעלות למדרגה הבאה בדרך של "אחישנה", בזירוז הזמן. אבל זה לא נמצא לגמרי בשליטתנו, עדיין אין לנו כוחות לעלות לגובה כזה, אלא אנחנו משתמשים במעלית הזאת שמתחלקת לשני חלקים. קודם, אנחנו עושים פעולות ב"למעלה מהדעת" ובכך מושכים אלינו את הכוח המתקן, ואחר כך בעזרת הכוח הזה עושים את התיקונים ועולים למדרגה הבאה.

לכן זה טוב אם אנחנו רואים בבירור, "בתוך הדעת", את האמצעים שמאפשרים לנו לעלות למדרגה עליונה. אבל לעבוד איתם עדיף ב"למעלה מהדעת", מפני שדווקא אז זה יהיה בדרך של האור (באחישנה).

לאט לאט האדם רוכש את המצבים והעקרונות האלה ומתחיל להסתדר ולעבוד בהצלחה. אני מקווה שאנחנו נמצאים בשלב של בירורים, ועוד מעט כל אחד יצבור מספיק התרשמויות, כדי שאפשר יהיה לברר את זה בפרטים ולראות את מפת ההתקדמות של ההתפתחות שלו בכל האופנים שמתגלים.

ותמיד כדאי לזכור, שאת המדרגה העליונה משיגים על ידי "אמונה למעלה מהדעת" שלנו, שבה אנחנו משתמשים בתור אמצעי לעלייה, ב"אחישנה". אבל צריך להשתוקק לא להישאר ב"אמונה למעלה מהדעת", אלא לעבור ל"תוך הדעת", כלומר לרכוש יותר ויותר. המטרה של כל מצב ומצב, היא לגלות את הבורא ב"כלים" המתוקנים שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 03.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מסלול המראה במקום מבוך מפותל
האור – למעלה מהדעת
התנאי לחוסר המוגבלות של הדעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest