דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מעבירים את התיקון לעולם

מעבירים את התיקון לעולם

בעל הסולם, מאמר "הערבות" (גרסה מקוצרת): "אולם, גמר תיקון העולם, יהיה בהכנסת כל האנושות בדבקות עם ה'".

ובכן, העולם ייתקן כאשר הוא יגיע לדבקות המלאה בבורא. הסיום הזה מובטח לנו.

"ותפקידם של ישראל כלפי כל העולם דומֶה לתפקידם של אבותינו כלפי האומה הישראלית: מוטל על האומה הישראלית ע"י העסק באהבת הזולת להכשיר עצמם ואת אומות העולם לעבודה באהבת הזולת, להגיע לדביקות. שכל מעשה השפעה כדי לעשות נחת רוח לה' פועל להתפתחות אומות העולם, עד השיעור שיוכלו להכריע את כל אומות העולם להזדככות הרצויה, שעוברים לכף לזכות".

המבנה הכללי של המציאות מתחלק למספר מדרגות: אבות, בנים, ישראל, אומות העולם.

האבות, על פי טבעם, השתוקקו לבורא. הם לא היו זקוקים להתארגן לעם. היה מספיק להם להיות בקבוצה קטנה. וייתכן שהיו כאלה שאפילו הסתדרו בלעדיה, כמו אדם הראשון למשל. בזמנו של אברהם כבר נוצרו קבוצות, ותלמידיו היו מחוברים כמו משפחה אחת. אך עדיין זאת הייתה עבודתו הפרטית של האדם.

לאחר מכן, מאז ימי גלות מצרים, הגיע תורם של הבנים. האגואיזם גדל, ועכשיו העבודה איתו דרשה לא סתם קבוצה אלא עַם, עַם ישראל, שתיקן את עצמו על ידי התורה במצבים של המדבר, ארץ ישראל ובתי המקדש הראשון והשני.

ואז מצטרפים לתהליך גם אומות העולם עם החלק השבור של ישראל שכלול בהם. היום כולנו נמצאים יחד במדרגה הזאת, ועלינו לעשות את אותו הדבר שהאבות עשו עבורנו. תחילה עלינו לתקן את עצמנו, ולאחר מכן להעביר את התיקון לאומות העולם.

צריך לזכור שאומות העולם לא יתחילו לפעול בעצמם. לקראת התיקון מתעוררים כל אלה ששייכים לשאר המדרגות, וגם החלק השבור של ישראל והחלק של אומות העולם שהתערבבו בו. וכאן נכללים גם עשרת השבטים האבודים שעליהם לא ידוע לנו דבר.

בצורה כזאת אומות העולם מתקרבים אל התיקון על ידי אלה שמסוגלים להתעורר, אלה שנדלקה בליבם הנקודה הרוחנית. ולכן אין טעם לשבת ולצפות להתעוררות הכללית של האומות. זה לא יקרה מאליו, לא עכשיו ולא אחר כך. דרושה כאן ההשתתפות שלנו: אנחנו מתקנים את עצמנו, ולפי מידת התיקון שלנו, עובר אליהם האור, שבזכותו הם מיתקנים.

מדובר, אם כן, בחלק יחסית פסיבי של הנשמה הכללית. נאמר שאומות העולם יישאו את בני ישראל על כתפיהם לירושלים, אך ההתחלה של התיקון מגיעה מאיתנו. תמיד יש שני חלקים: החלק שמתקן והחלק שמיתקן על ידי הכוחות שמגיעים אליו מלמעלה.

ודאי שלשם כך דרושה הכנה, שמתממשת באמצעות ההפצה. מצידם של המיתקנים נדרשת הנכונות הפסיבית לקבל את העזרה, להיתקן, להשתתף בתהליך במידת האפשר.

אך התיקון עצמו מגיע מהאנשים עם הנקודה שבלב, שמסוגלים להעביר דרכם מלמעלה למטה את הכוחות הדרושים.

אז לא כדאי לצפות ל"התעוררות מלמטה". אפילו האנשים החכמים והנבונים לא יתעוררו בעצמם. הם יוכלו רק להסכים מעט, להצטרף מעט לעשייה, אך בצורה פסיבית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 16.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע זמנם של הנכדים
זכות אבות
התפקיד שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest