דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעבדה לתיקון האגו האנושי

מעבדה לתיקון האגו האנושי

מתוך שיעור הכנה לכנס סנט פטרבורג

כשמדברים על התקרבות אל האור, אל תכונת ההשפעה והאהבה, מתעוררת השאלה היכן אפשר למצוא את זה, כיצד נדע מה זה?

לפנינו נמצאת מעבדה מאוד פשוטה, והיא, אנחנו בעצמנו המופרדים בינינו על ידי האגו ונמצאים באותו המצב אחד כלפי השני כמו האור כלפי החומר, כלומר הפוכים זה מזה. אם אני ארצה להבין כיצד אני מתייחס אל האור, אז עליי להבין כיצד אני מתייחס לכל אדם, לזולת. ומסתבר, שבין האנשים קיימים אותם היחסים כמו בינינו לאור.

לכן, אם אני שואל כיצד אני יכול להתקרב אל האור לפני שהוא ידחוף אותי לזה בעזרת המקל, אז אני צריך לקיים את התנאי מהתורה "ואהבת לרעך כמוך", ולא צריך שום דבר אחר.

קיימים לידי המון אנשים שגם איתם אני יכול להשתדל לסדר כאלה יחסים ואולי אפילו למצוא כאלה שמבינים אותי ואנחנו נוכל לעזור זה לזה. אנחנו נוכל להגיע לעזרה הדדית בינינו, לתת רמזים אחד לשני כיצד להתקרב זה לזה למרות האגו ההדדי שקיים בינינו. וכך אנחנו נלמד.

באותה המידה שאנחנו נשתוקק אחד לקראת השני, נשחק אנשים טובים, יפים, משפיעים ואוהבים, אנחנו נתקרב אל האור, ועל ידי ההתקרבות אליו נמשוך לעצמנו תשומת לב רבה יותר מצדו.

זרם האור המוגבר ישנה אותי, אבל כבר לא בצורה שלילית. הוא כבר לא יעורר בי רצונות אגואיסטיים חדשים, אלא ישנה את התכונות שלי, יופיעו בי הכוונות הנכונות. ברור שאני משחק בכוונות, בהשפעה, ואהבה לזולת שלמעשה אין לי. אבל אני משתדל לעשות את זה בצורה מכנית, כאילו אני מתקרב אל האור והוא מתחיל להשפיע עליי, מתחיל לעורר בי את הכוונה הנכונה. בהדרגה זה יקרה.

וכאשר האור יבצע בי שינויים חיוביים כלשהם כדי לקדם אותי, יחד עם זאת הוא גם יעורר בי תכונות שליליות, כלומר, יגלה בי "פרוסות" אגו נוספות, כדי שעל פניהן אני אמשיך להשתוקק אליו.

בסופו של דבר, מתברר שאני לוקח את ההתפתחות העצמית בידיים שלי וכבר לא נשאר חסר צורה לחלוטין שנשלט בצורה עיוורת על ידי הטבע, אלא אני בעצמי שולט בהתקדמותי.

אף על פי זאת, עליי להבין שכל זה תלוי בסביבה שלי שאני בוחר, משתדל להתחבר עם החברים שלי בעבודה הרוחנית, ביחד אנחנו בונים מעצמנו מעבדה לתיקון הטבע האנושי. מכאן נובעים כל אותם התנאים, כל החוקים שאנחנו לומדים בחכמת הקבלה. בעיקרון, זאת כל השיטה שלנו.

ברור שיש כאן הרבה מאוד תנאים ותוספות שונות כיצד צריך לשנות את עצמנו, כיצד לעורר את החבר כדי שהוא ישפיע עליי בצורה חיובית וימשוך אותי קדימה, מה אפשר לעשות כדי להשפיע עליו יותר, כיצד עלינו לעזור זה לזה להתעלות מעל הטבע שלנו.

כל זה, השיטה להתקרבות בינינו, ההשתוקקות שלנו לאור. אנחנו לא צריכים לצפות ל"חסדי שמים", שהאור ישפיע עלינו ויחייב אותנו לעשות משהו על ידי ההשפעות השליליות שלו.

לכן, אנחנו מארגנים חבורות, קבוצות של תלמידים ומשתדלים לארגן כנסים גדולים עם הכנה מסוימת, שהעיקר בה הוא, להבין שהכול תלוי בי, בנו, בסכום הכוונות שלנו. הכול תלוי בכולם, בגברים ובנשים, במי שלומדים מזמן וגם כאלה שהגיעו לא מזמן, אבל גם אצלם כבר מתגבשת הבנה ברורה פחות או יותר שהכוונה הנכונה מקרבת את החומר שלנו לכוח העליון.

לכן, אנחנו מרצוננו מתקדמים במהירות עד למצב שבו מתחילים להרגיש את האור שמשפיע עלינו. כי אם אני משתוקק אליו, אז אני הוא הראשון והוא השני, ולכן אני, במידת ההתקדמות אליו מרגיש את השפעתו על עצמי ומתחיל לגלות אותו. אבל זה רק אם יש לי נטייה להתקרב אליו לפי התכונות. כך אנחנו פועלים.

יחד עם זאת, המציאות משתנה. אני מתחיל להרגיש התגלות כוח הטבע בתוך הטבע, כיצד הוא פועל בתוך החומר הדומם, הצומח, החי ובתוכנו ומחבר את כל זה לדבר אחד שלם, גלובלי. ואז אני מתחיל להבין את כל המהות הזאת. המוני בני האדם וכל מה שקיים חדורים בכוח אחד, ברשת הכוחות והיא מתגלה לי בהתאם לכוונה שלי.

לכן, אנחנו התאספנו כאן כדי להשתדל לעבוד ברצינות בינינו עם כוונה אחת, מטרה אחת, והיא, להרגיש בינינו את הקשר הזה, את רשת הכוחות שעוברת דרך כל היקום, את הרשת שמנהלת ומחייה את כל הקיים. כשנתחיל לגלות אותה, אנחנו נתחיל לגלות את החוקים שלה, חוקי הטבע הפנימיים האמיתיים של כל הבריאה. אנחנו נתחיל ללמוד אותם.

זה יעזור לנו לחזק עוד יותר את הכוונות שלנו, להבין טוב יותר את טבע האור, את הכוח העליון של הטבע. אנחנו נוכל להשתכלל יותר ויותר ביחסים בינינו וביחסים שלנו עם הטבע, עם האור. אנחנו נראה בדיוק אילו יחסים בינינו הם היעילים והאופטימליים ביותר, באילו רצונות, מישורים ותכונות.

ובצורה כזאת אנחנו נתחיל לבחור בעצמנו דרכים חדשות, כיצד להשפיע, כיצד לתמרן בתוך התכונות האגואיסטיות שלנו, כיצד לשנות אותן בהדרגה, בהתחלה תכונה אחת, ומאוחר יותר לשנות את היתר בעזרת התכונות שתוקנו קודם, וכולי. כלומר, אנחנו נתחיל ללמוד פסיכולוגיה פנימית, נפשית ועמוקה.

ההתכללות הפנימית של האדם, אחרי שהוא מתחיל להרגיש בתוכו את כל התכונות הללו, כיצד הוא יכול לשלוט בהן, תתגלה בינינו יותר ויותר. והעיקר הוא, שאנחנו נרגיש בבירור אחד את השני ולפתע נרגיש עד כמה אנחנו דבוקים בתוך רשת אחת. שיתוף פעולה כזה בינינו יהיה כל כך חזק שאנחנו נחבר בתוכנו את כל החומר על ידי כוונות נכונות שייספג ויתמלא בתכונות ההשפעה והאהבה, בתכונות האור, בדמות אחת של "אדם".

זאת המטרה המקסימלית שלנו. והמטרה המינימלית היא להתחיל לפעול כך בינינו, להידמות לאור עד כמה שנוכל, בכל הכוח שעומד לרשותנו. זה מספיק. אם אנחנו נממש את המטרה הזאת גם בכמות וגם באיכות של מה שכבר אספנו בתוכנו, ולו לרגע קט, אם נוכל לגלות מעט את השתוות הצורה שלנו עם האור, אז נגלה אותו בתוכנו.

כאן קיים רק חוק פיזיקה מדויק אחד, חוק השתוות הצורה. למצב כזה כולנו רוצים להגיע בכנס שלנו. אני מקווה שאנחנו נצליח. הכול תלוי בכל אחד מהמשתתפים, אלה שכבר היום נמצאים כאן ואלה שיגיעו מחר ויתחילו יחד איתנו את הכנס הגדול שלנו…

עכשיו אנחנו נמצאים במקום מיוחד. בעיר הזאת ניסו לעשות לא פעם תיקונים שונים, מהפכות ושינויים במהלך ההיסטוריה של האנושות, ועכשיו אני חושב שהכול תלוי רק בנו. אנחנו רוצים לעשות מהפכה פנימית בתוכנו, להיות המשפיעים, האוהבים, כפי שדורשים מאיתנו הדתות וחוקי הטבע שהם בעצם, היינו הך.

אני מקווה שכל אחד יתייחס באחריות למשימה העומדת לפנינו, ואנחנו נעשה זאת.

מתוך שיעור הכנה לכנס בסנט פטרבורג, 11.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דרגה חדשה של כנסים
יוצרים הידמות לאור
"לחשמל" את האוויר של הכנס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest