דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסע ללא ידיעת עצמו

מסע ללא ידיעת עצמו

laitman_2009-11-29_0032_w.jpg

אנחנו קוראים בספר הזוהר וצריכים לתאר לעצמנו שאנחנו נמצאים כבר במצב הגבוה יותר ועלינו לרצות להגיע אליו. המצב הגבוה הוא המצב שבו אנחנו מחוברים יחד.

הזוהר מתאר איך מגיע אלינו כוח ההשפעה ואיזו עבודה הוא עושה בנו. חלקים אחדים של הנשמה עולים, האחרים יורדים בהרגשה שלהם, בהבנה, בתפיסה של השינויים שמתרחשים בנו. אנחנו, בזה שקוראים בספר יחד שוב ושוב, מצפים שכוח ההשפעה ישפיע עלינו, בכך שיממש בנו את כל הפעולות הרוחניות.

אם היינו נמצאים בגילוי של העולם הרוחני, אז במידת הקריאה, כל מה שקוראים היה מתממש בנו בגלוי. אבל אם אנחנו נמצאים בהסתרה ורוצים שהפעולות הללו יתרחשו בנו, הן בכל זאת מתממשות בנו רק באופן נסתר ובמידה שאנחנו בינתיים איננו נמצאים בעולם הרוחני!

בדומה לילד שיושב באוטו צעצוע, מסובב את ההגה ומדמיין לעצמו שהוא נוהג. והוא באמת נוהג, הוא כבר במשהו דומה לנהג אמיתי שאליו הוא יהפוך להיות בעוד כחמש עשרה עשרים שנה. הוא כבר נמצא באותו התהליך, רק שבינתיים במדרגות ובמצבים ההתחלתיים, כשהוא עדיין לא השיג את המימוש האמיתי. אבל המצבים הללו הכרחיים בדרך הזאת.

כך גם אנחנו, בכך שקוראים עכשיו בספר הזוהר ומתארים את עצמנו בתוכו, בכך אנחנו מאפשרים לאור להשפיע דווקא על אותן התכונות שעליהן אנחנו קוראים. לא משנה שאנחנו לא מבינים מה שכתוב, בינתיים האור משפיע ומקדם אותנו.

אפילו שאני לא יודע מה מסתתר מאחורי השמות של הספירות ושמות המלאכים, ואיני יכול לדמיין לעצמי שום דבר, זה לא חשוב. אני מתאר רק דבר אחד, שעכשיו אני נמצא תחת השפעת האור, כוח ההשפעה, שייתן לי את כוח ההשפעה כדי שהוא ישלוט על כוח הקבלה שבי. וכך אני אמשיך עד שהאור הזה יישאר אצלי בקביעות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שהספר ידבר עליי…
כשיתגלה ספר הזוהר…
זוהר העולמות העליונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest