דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסעודה שמחה, לבירורים פנימיים

מסעודה שמחה, לבירורים פנימיים

שאלה: חברים חדשים שרוצים להשתתף באופן פעיל בחיי הקבוצה, יכולים לקבל תקנון כיצד להתנהג בסעודה: לשתוק, לשמוע דברים שאומרים החברים, לשיר יחד שירים וכולי. אבל אם לאדם אין רצון, אז הוא לא שומע שהחוקים לא הומצאו, אלא יש להם שורש רוחני.

האם כדאי לערוך סדרה של פגישות שבהן אפשר לברר את הרגעים הקבוצתיים העיקריים בצורה של סדנאות, ולהציע בתור הנושא הראשון את חוקי הסעודה?

תשובתי: בימינו ובמצבינו, כאשר אנחנו מהווים חברים של קהילה גדולה, אין לזה זמן כדי לתקשר בינינו, אנחנו עורכים סעודות במשותף עם נשים וילדים. לכן אנחנו פועלים קצת אחרת מאשר המקובלים.

אני מקווה שאנחנו בכל זאת נצליח להתעלות מעל זה ונתנהג בצורה נכונה, על אף שזה מאוד מורכב. הסעודות שלנו נערכות עם מוזיקה ושירים, עם הופעות של חברים, שאלות ותשובות. בסעודות כלול הכול, חוץ משתיקה.

אבל אני פוחד, שאם אנחנו נתחיל עכשיו לערוך סעודות קבליות, אז אחרי פעם או פעמיים האנשים יפסיקו לבוא, כי יהיה להם קשה להיות נוכחים בסעודות בדממה מלאה. אסור לאלץ את האדם למצב כזה, אף על פי שהמורה שלי, הרב"ש, היה מאוד קפדן ודרש התנהגות כזאת.

אני חושב שצריך להבין את החשיבות של סעודות קבליות, והיא תגיע בהדרגה. דרך טקס אכילת המזון, פעולה בהמית נטו, אנשים ירצו להעלות אותו לשורשים רוחניים. אנחנו יודעים מה זה אומר קבלת תענוג בעל מנת להשפיע לתוך הכלי, זה "צמצום", "אור חוזר" וכולי. כאשר אצלנו באמת יופיע הצורך בפעולות שמקורבות לרוחניות, אנחנו נתחיל לעשות אותן.

אצל הרב"ש בסעודות אנחנו יכולנו לשבת בשקט 45 דקות, שעה. אף אחד לא נרדם. כולם היו במתח פנימי נוראי. אבל אני לא מתאר לעצמי איך להנהיג עכשיו פעולות כאלה עם הקבוצה.

לשם כך צריך להיות בבירורים פנימיים רציניים. יכול להיות, שלאדם בחיי היומיום שלו חסר זמן לנבור בעצמו בתוכו, לבחור, לברר, לערוך באופן שיטתי בתוכו שאלות, תשובות, התנגדויות, כוונות וכולי, כדי שהוא יסרוק את עצמו, יעשה בירור פנימי, יסדר הכול לפי הסדר, יעשה סדר פנימי, ניקיון פנימי ב"בית" שלו.

אני לא יודע האם אנשים מסכימים ומסוגלים לזה. אצל הרב"ש היה פשוט יותר, כיוון שהיו לו 20-30 תלמידים. ואצלנו יש יותר מ-300 ועוד אלפים ברחבי העולם. כי למעשה, בסעודות קבליות, כמו גם בשיעורים, אתה יושב ומתחיל באופן פנימי בתוכך לעשות סדר. אבל זו עבודה טובה.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סעודה היא נקודת קירוב בין בני אדם
סעודה שמחייה את הגוף ואת הנפש
תנצלו כל הזדמנות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest