מסנן בדרך לבורא

שאלה: איזו בקשה מגיעה לבורא?

תשובתי: קודם כל, צריכים להבין, שאם הבקשה אינה נובעת מתוך בקשה משותפת, אז היא לא מתקבלת בכלל. אנשים צועקים לבורא מעומק הלב, ממצבים של שבירה, מתוך המוות, שום דבר לא עוזר. למה? מפני שהתפילה שלהם לא עוברת דרך המסננת, שבהתאם אליה מתקבלת רק הבקשה, אלא רק מהמערכת, רק מתוך החיבור בינינו, לא משנה אם הוא טוב או רע, אבל רק כלפי החיבור מתקבלת הבקשה.

שאלה: איך אני יכול לקשור את הרצון שלי עם הרצון של מישהו אחר, כשאני בכלל לא מרגיש אותו?

תשובתי: תשתדל להרגיש או לפחות תבכה על זה שאתה לא מרגיש. אתה הרי מבין שהרצון שלך היחיד, האישי, לא פועל כלום. אם מגיעים שניים, "יופי!, מה אתם רוצים? להתקשר? להתחבר? אתם מתקוטטים, אבל אתם שניים, אתם מבררים את היחסים ביניכם? זה טוב!".

מדוע מרגע זה ואילך הגיע זמן של תיקון העולם? מפני שאנשים מתחילים להרגיש שהקשר ביניהם הוא לא בסדר. אבל האם מקודם הוא היה בסדר? מקודם לא היה קשר. היום אנחנו מרגישים שהוא לא בסדר וצריכים לתקן אותו, לכן מזמנינו והלאה מתחיל התיקון.

אם אנחנו לא לוקחים בחשבון את הקשר בינינו, לא משנה באיזו צורה, אז אין מה לעשות, אין עם מה לבוא לבורא. אני אישית לא יכול לעשות שום דבר, אין בי מה לתקן. יש לתקן רק את הקשר ביני לבין האחרים.

שאלה: פעם אתה הסברת על המערכת, שמתרגמת בקשה לא אמיתית לבקשה אמיתית. האם התכוונת לבקשה של הפרט או של הכלל?

תשובתי: אין בקשה של הפרט! זה שאני צועק לבד, זה לא נקרא שאני "פרט" או "כלל". העיקר הוא על מה אני צועק – זה קובע האם התפילה שלי תהיה "תפילת רבים" או לא.

יכול להיות שאני אתפלל לבד, אבל אתפלל עבור החברה, ואז זה נקרא "תפילת רבים".

העמך חשבים שאם מתאסף מניין, אז זאת תפילה. לא. יכול להיות אדם אחד, אבל הוא מבקש עבור הקשר, עבור תיקון המערכת, אז זה נקרא "תפילת רבים".

לכן, כשאנחנו ניגשים ללימוד מאוד חשוב להצטייד בבקשה הנכונה. אחרת הלימוד מרחיק, ובמקום "סם החיים" הופך ל"סם המוות". ואנחנו רואים שאנשים מתרחקים, בורחים, נופלים. מאיפה זה בא? מאותו האור שפועל בצורה הלא נכונה, הוא מביא לך חושך, כלומר מוביל אותך בדרך הארוכה אל המטרה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לילה של תפילה במדבר
יחד ללא אבדות
כדי לא לצעוק במדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest