דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסך המורד תמיד למחצה

מסך המורד תמיד למחצה

laitman_2007-03_ba-iam_045_wp.jpg

אנחנו נמצאים רק במצב אחד, בעולם אין סוף, אך הוא נסתר מאיתנו מאחורי 125 פרגודים (מסכים). מאחורי 125 ההסתרות, אני, אשר מקולקל על ידי הירידה ב-125 המדרגות, נמצא בטבע המנוגד. אך אין זה משתקף אף לא במידה הקטנה ביותר על הסביבה שלי. אפילו שאינני רואה, אינני מרגיש, אינני פועל בצורה נכונה – בכל מקרה אני נמצא בעולם הרוחני ולכן חייב לדעת את החוקים שלו, אחרת אני באופן קבוע נשאר בהפסד.

מהצד השני, מאחר ואני מרוחק מעולם אין סוף, המערכת הרוחנית מתייחסת אלי בהתאם. כשהיא מורידה את האדם, היא מסגלת בו קריטריונים של המדרגה התואמת. מובן מאליו שאני מנוגד להשפעה, אך רק ב-1/125. אם הייתי נמצא באין סוף, בהיותי מנוגד אליו באופן שלם, לא הייתי יכול לסבול את זה. באופן כזה, אני תמיד נושׂא הפסד בהתאם למצבי השוטף ולמדרגה הבאה, כך שאני מרגיש הבדל, קרע ביניהם, וזהו הכוח המניע שלי.

הנה, גם כעת, הכוח של הרע שלי מושך אותי כלפי מטה, ובאותו הזמן אני מרגיש ניתוק מהרוחניות. רע לי מהעולם הזה ורע לי מזה שעדיין לא עליתי למדרגה הראשונה שלי (1).

מערכת האין סוף מופחתת ומוחלשת ביחס אלינו, היא מקטינה את עצמה ויוצרת הסתרה, כלומר עולמות רוחניים. הודות לכך אנחנו, בדומה לילד העומד באופן קבוע לפני נחיצות הגדילה, פעם אחר פעם מתגלה לנו במקצת הניתוק מהמדרגה היותר גבוהה, כדי שנשקיע מאמצים ונעלה מעלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ירידה? כלל לא הייתה!
לחזור למלכות דאין סוף
ההסתרה לטובתנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest