דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מנקודה חשוכה לאור האהבה

מנקודה חשוכה לאור האהבה

הערה: בספר הזוהר נפרש דיון שלם מאיזו אות תתחיל בריאת העולם. בסופו של דבר הוחלט, שהאות הראשונה תהיה האות "ב" ("בראשית").

תשובתי: האות הראשונה מאוד חשובה, מפני שהיא קובעת את המשמעות לכל פעולת הבריאה.

במאמר "אותיות דרב המנונא סבא" בהקדמת ספר הזוהר, מתואר ה"מאבק" על איזו אות תנהל את העולם כדי להביא את כל האגו, את כל התכונות ההפוכות והמנוגדות לבורא, להתאמה אליו.

התכונות חייבות להיות מנוגדות זו לזו, מפני שרק מתוך עימות בין הכוחות החיובי והשלילי אפשר להתחיל ללמוד ולגלות את הבורא עצמו, אחרת אי אפשר בשום צורה. אי אפשר לגלות אף תכונה, שום דבר בעולם, אם אין לנו תכונות ההפוכות לבורא.

אבל איך אפשר לברוא משהו הפוך ומנוגד לו? לשם כך נברא האגו, שכל הזמן גדל באדם, והוא צריך לתקן את האגו בתוכו עם הכוח החיובי בניגודיות: תכונת הנברא ותכונת הבורא, יום ולילה.

האדם צריך בתכונות שלו להרגיש לסירוגין גם את זה וגם את זה, ואחר כך יחד, כיצד התכונות האלה עומדות זו כנגד זו. וכאשר הוא מעמת אותן, אז או שהוא מוריד את הבורא עד לדרגת חושך, או שמעלה את החושך לדרגה של הבורא.

העבודה הזאת עוזרת לנברא לגלות את הבורא מתוך תכונה ההפוכה לו, אבל לא כמו בעולם שלנו, בניגודיות, אחד על רקע השני. האדם עולה, לוקח מהבורא את התכונות שלו, מלביש אותן על האגו שלו ועושה מזה כזאת צורה, שבפנים היא לחלוטין אגואיסטית, מנוגדת לבורא, ומחוץ מתגלות כל התכונות החיוביות שלו.

ואז הנברא מתחיל להשיג את שתי התכונות ההפוכות בפעולה אחת, במחשבה אחת, במעשה אחד. יחד עם זה, בהעלותו מהעולם שלנו למעלה, הוא מתחיל לבנות בעצמו את כל הבריאה.

לכן נאמר, שהצדיקים בונים עולמות. הבורא כביכול הרס את העולם שנברא על ידו (וזה באמת כך), ואילו הם בונים אותו, יוצרים מחדש, בדיוק כמו ילד שאנחנו נותנים לו צעצוע מפורק לחלקים כדי ללמדו להרכיב אותו.

באופן כזה האדם בהדרגה עולה עד לדרגת הבורא, ויחד עם זה, הוא בעצמו נשאר בורא. הוא עובר את כל ההאצלות ובכל המילוי שלו רוכש את תכונת הבורא.

שאלה: כאשר אתה מדבר על האדם, האם אתה מתכוון לדמות המאוחדת של בני אדם?

תשובתי: כן, זה הכול, בני האדם שבעולם, הליבה הפנימית המתוקנת שלהם, שמחוברת יחד למצב אחד יחידי הנכון שנקרא "אדם", הדומה לבורא.

הערה: בחכמת הקבלה יש כל כך הרבה עמקות וחכמה, שכל הזמן עולות המחשבות כיצד לספוג אותה.

תשובתי: אי אפשר לעשות את זה בשום שיטה עיונית. חכמת הקבלה היא לא חכמה רגילה שאותה אפשר ללמוד מרחוק. זו לא הצגת תאטרון, שאפשר לשחק אותה ובכך להרגישה. צריך בהכרח לחדור ולהיכלל באופן מלא בתוך הדמות הזאת, וזאת הבעיה.

כי כאן מתרחשת דבקות מוחלטת עם מדרגות העלייה, והאדם כל הזמן משנה את צורתו מנקודה חשוכה עד לדמות מוארת של השפעה ואהבה מלאה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest