דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מ"ן שנמצא בו הכול

מ"ן שנמצא בו הכול

מיכאל לייטמן

שאלה: אנחנו צריכים להעלות מ"ן (תפילה). האם זוהי פעולה ברצון?

תשובתי: מ"ן מסמל שאני מבקש כוח השפעה. מתוך המלכות אני פונה לבינה ומבקש מהבינה יכולת להשפיע. אך עליי להשיג מצב שבו אני מתמלא על ידי התפילה הזו (מ"ן), וזה מספיק לי, אני מרגיש שמחה מזה שאני מסוגל להעלות מ"ן.

כיצד המצב הזה מתואר בתורה? – אתה יוצא לאור יום, היום עבורך הוא כשאין לך דבר, אתה הולך במדבר, מחפש מ"ן – רצון להשפיע, וכאשר אתה מוצא אותו הוא מחייה אותך בכך שממלא את כל הטעמים שלך. כל מה שאתה חפץ, נמצא בו.

אך מה זה הטעם הזה? מאין זה? מה מהווה המ"ן הזה בפני עצמו? – הוא מגיע אליך מהבינה ואז מספיקה לך האפשרות עצמה לבקש מהבורא: "יש לי קשר עימו. אני יכול לבקש ממנו. ויותר מזה אני לא צריך דבר".

אך אני רוצה שיהיה לי רצון, שבו אני אגלה את הבורא? – לא, אני מסתפק אפילו בהשתוקקות עצמה אליו, זה בשבילי עכשיו המילוי. הקשר עם הבורא דרך הקבוצה ממלא אותי. אך איזה קשר? מאיפה יש לך משהו? – אין כלום.

אז אני יכול כך לפנות אליו? – זה מספיק. זה נקרא "הליכה במדבר", רכישת תכונת "חפץ חסד" (לא רוצה דבר). הרי במדבר אין לך דבר, אתה באמת לא רוצה דבר עבור עצמך. אך זו רכישת תיקון על ידי תכונת ההשפעה, הידמות לבורא, ובזה המילוי שלך.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
בקשו מהבורא שלמות!
מה זאת תפילה
כיצד גדלים ברוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest