דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / ממשמעות של ייסורים למשמעות של החיים

ממשמעות של ייסורים למשמעות של החיים

שאלה: למה ילדים סובלים, הרי הם יצורים חפים מפשע וחסרי הגנה? אם קיים א-לוהים, אז איך הוא יכול לשאת כל כך הרבה כאב ולהרשות כל כך הרבה סבל?

תשובתי: העולם מלא בייסורים, ואנחנו לא יכולים להצדיק כשמישהו הורג, גונב או גורם סבל לאחרים ועוד. אבל כאשר האדם מתחיל להרגיש שהייסורים שבדרגה הגשמית יביאו לתיקון כלשהו, להשלמה של הצדק, למילוי ולריפוי, אז הוא מתחיל להצדיק את הייסורים הללו. ככלל אנחנו לא מבינים זאת, שהייסורים לא מגיעים בתגובה לעבירות, כמו למשל ייסורים של ילדים קטנים שלא עשו עדיין שום דבר רע, אלא הם מגיעים רק כדי לחייב אותנו לחפש את המשמעות שמאחוריהם, ומהווים את ה"מקל" שמדרבן אותנו לזה. הבעיה היא שאנחנו לא מרגישים ולא מבינים למה צריך להכות אותנו, והמכות הן מאוד רציניות. אנחנו רואים מה קורה במחלקות הילדים בבית חולים, ובכלל מה שנעשה בכל העולם. כמות עצומה של ייסורים, שבסופו של דבר מתחברת ברצון האחד הכללי ומאלצת אותו להיות יותר חכם, להתחיל להבין, שהוא נברא לאיזו משימה.

דווקא ההרגשה של חוסר הצדק, חוסר התכלית של הייסורים, והיעדר ההבנה של המקור שלהם, של הסיבה, למה דבר כזה נעשה, מעוררים את השאלה: מאין כל זה נובע? שהרי חייבת להיות איזושהי סיבה! הייסורים שנשארים אצלנו עם סימן שאלה, מכוונים אותנו לחיפוש אחר הסיבה האמיתית שלהם ובסופו של דבר אנחנו מוצאים אותה, כשאחר כך, מחיפוש אחר משמעות הייסורים, אנחנו עוברים לחיפוש אחר משמעות החיים. באופן עקרוני, בייסורים שאנחנו חווים, אין שום רמז ולו הקטן ביותר לכך שהם בעבור משהו. אבל הם רק בעבור זה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 3.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest