דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממצב התחלתי לשלמות מלאה

ממצב התחלתי לשלמות מלאה

שאלה: הבורא ברא אותנו יש מאין, והיינו במצב מושלם. כעת, כדי להרגיש אותו שוב, עלינו להביא את עצמנו להרגשה שאני אף אחד ושום דבר, האם זה נכון?

תשובתי: לא. שום דבר מסוג זה! אנחנו נבראנו על ידי הבורא במצב מושלם, אחר כך הוּרדנו מהמצב הזה למטה. איבדנו את השלמות הזאת, כדי להשיג אותה עכשיו באופן עצמאי, ואז היא תורגש בנו פי 613 פעמים חזק יותר מאשר אותה שלמות שבה שרינו מלכתחילה, כאשר היא נבראה באופן מלאכותי בתוכנו על ידי הבורא.

אם נגיע עכשיו למצב הזה ונרגיש אותו כתוצאה מן המאמצים שלנו, אז הוא ייתפס על ידינו באופן אחר לחלוטין, גם בהרגשה שלנו וגם בהבנה ובמחשבה שלנו. לכן ההבדל בין מה שהיה ומה שעתיד להיות הוא גדול מאוד.

למשל עוּבָּר ברחם אימו נמצא במצב של עונג מוחלט: שום דבר לא לוחץ עליו, טוב ונוח לו, הוא לא חושב על שום דבר, הכול מתבצע עבורו על ידי הגוף של אמא, אבל זה מצב לא מושלם.

לכן האדם נולד ומתחיל להתפתח בעצמו. אותו הדבר גם אנחנו. פעם היינו במצב של "אדם", במצב ההתחלתי והראשוני של הנשמה. היא הייתה מלאה באור של הבורא. אבל זה הורגש כאור קטן מאוד, אור הנפש. ואילו עכשיו עלינו להשיג את המצב הזה בעצמנו. אז, נרגיש אותו כקשר הגבוה והנעלה ביותר עם הבורא בצורה של חמשת האורות נרנח"י (נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה), כלומר בדרגתו של הבורא, ולא בדרגה של עוּבָּר קטן.

זה כל ההבדל בין ההרגשה ההתחלתית שלנו, שטמונה בתוכנו לפי מחשבת הבריאה, כאשר היינו כעוּבָּר, לבין מה שעלינו להשיג בעצמנו, מפני שזה יהיה המצב המלא והשלם.

אנחנו עולים מדרגת עוּבָּר קטן, שאינו מרגיש שום דבר בפני עצמו, שאין לו שום דבר ושאינו יודע שום דבר, עד לדרגת הבורא ואז נראה, נבין ונרגיש את כל הבריאה.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest