דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממסך גשמי לרוחני

ממסך גשמי לרוחני

laitman_2010-01-29_1517_w-70.jpg

שאלה: מדוע בחכמת הקבלה כה חשוב לדעת את ההגדרות של המילים? מה התועלת בכך? הרי אנחנו רואים, שהאדם חייב ללמוד במשך הרבה זמן, כדי לתפוס שלמילים הרגילות בשבילו, יש משמעות שונה לגמרי. זה קשה מאוד לאדם המתחיל ללמוד את חכמת הקבלה.

תשובה: חשוב מאד לדעת את המשמעות השונה של אותן המילים, כי בכך אנחנו עוברים מהמילון הגשמי לרוחני. בעולם הרוחני (הרצון להשפיע) אנחנו משתמשים בכל המילים של העולם הזה (הרצון לקבל). אותן המילים: שמש, ירח, כדור הארץ, אדם, חלקי גופו של אדם, בהמות, חיות, משפחה, זיווג, נשיקה, חיבוק. אנחנו פשוט נותנים להן פירוש אחר, משמעות שונה לכל מילה.

בעל הסולם אומר בתלמוד עשר הספירות, חלק א', הסתכלות פנימית, שאנחנו חייבים לעבור להגדרות הרוחניות לפירושי המילים, כדי שהן יסתדרו במוחנו בצורה ברורה. כמו בקופסה עם תאים, כאשר נשמעת מילה כלשהי, אוטומטית, באותו הרגע, נבין את המשמעות הרוחנית שלה.

כאשר משתמשים באותן המילים וכל פעם מנסים לתת להן משמעות אחרת, אנחנו בעצם עוברים ממסך, המצייר לנו תמונות של העולם הזה, למסך המתאר לנו את העולם הבא, הרוחני.

אין לנו מילים אחרות כדי לבטא את העולם העליון, עולם הכוחות והפעולות. אך מאחר והכוחות והפעולות האלו (השורשים) מתממשים בעולמנו, אנחנו קוראים להן לפי תוצאתן (הענפים).

לכן אנחנו חייבים לדעת את הגדרתן הרוחנית. מובן שלמתחילים זה קשה מאוד, עד שישתחררו מההבנה הגשמית של המילה, מפירושה הקודם ויתנו לה פירוש חדש.

האדם נותן למילים משמעות אחרת, לפי מידת השינוי שקורה בו. המילים "נשיקה", "רגליים", "ראש" של הפרצוף יישארו כמונחים פיזיולוגיים, אך ירכשו את המשמעות הרוחנית של שורשם. לפי השינוי הזה, גם אתה תוכל לראות עד כמה אתה משתנה.

בסופו של דבר, ייעודה של כל חכמת הקבלה הוא לתת לך את המילון הרוחני במקום המילון הגשמי. מה זאת אומרת "מילון"? – אתה תתחיל לפרש את המילים בהרגשה הפנימית שלך. אתה מרגיש ומייד מפרש את המילה אחרת. אתה בעצמך עובר באותן המילים מהענף לשורש.

תתקדם, תשתנה מבפנים, אז תראה עד כמה אתה משנה את משמעות המילים. זה משתנה אוטומטית. הרי התמונה הרוחנית הרבה יותר חזקה מהגשמית, לכן התמונה הרוחנית, על כל הגדרותיה, תתפוס את מקומה של התמונה הגשמית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "הגלות והגאולה", 12.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כשעוברים משפה לשפה
היכרות עם שני העולמות
זיווג דהכאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest