דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממה מתחילה הרוחניות?

ממה מתחילה הרוחניות?

laitman_2008-12-07_6468.jpg

החיפושׂ הרוחני יוכתר בהצלחה, רק אם אני מיישׂם אותו דרך הקשר בכלים השבורים. אנחנו נמצאים בעולם הזה, מעלינו עולמות בי"ע, ועוד יותר למעלה המלכות דעולם האצילות. היא נקראת "כנסת ישראל", זהו מקום האיחוד של אלו המשתוקקים ישר אל הבורא.

האדם חייב לעלות מהעולם הזה לעולמות בי"ע, היכן שמתגלה השבירה, ולמלכות דעולם האצילות, ולרצות להתחבר עם האחרים כמו מקודם, ולגלות את הבורא בקשר ההדדי הכללי. אחרת לא ניתן להעלות את הבקשה שלנו עוד יותר גבוה, אל זעיר אנפין ואל הבינה. אין אפשרות אחרת לעבודה רוחנית.

כעת אני מנותק מהרוחניות ולא שייך אליה בשום צורה. עדיין לא גיליתי רצון שבו ניתן לגלות את העולם הרוחני. קודם כל, עליי להביא את עצמי אל הרצון הנכון. בכל המציאות קיים רק חומר של הרצון, וצורה המלובשת עליו. הרצון יכול להיות גשמי (כלומר אגואיסטי) ורוחני.

החומר רוחני שייך להשפעה ומתגלה בקשר בין החברים, בין אלו שיש להם ניצוצות של השתוקקות להשפעה. תחילה הם מגלים ביניהם את החומר השבור, את היצר הרע, ואחר כך מתקנים אותו על ידי כוח האור המסתתר בכלים השבורים, ביחס השבור זה כלפי זה.

הכול מתחיל רק לאחר שאנחנו מוצאים את הקשר בינינו. רק כך אנחנו יכולים לעלות אל החומר הרוחני. הוא אינו נמצא באף אחד בנפרד, הוא נמצא בקשר השלילי ההתחלתי שבינינו, ביצר הרע שאותו אנחנו מגלים ומתחילים לתקן. וממנו הדרך הרוחנית לוקחת את התחלתה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לשמור על רוח החיים
מערכת הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest