דף הבית / אקטואליה / מלך בעולם הבורא

מלך בעולם הבורא

שאלה: המילון האמריקאי וובסטר הכריז שמילת השנה היא "גזלייטינג". זו מניפולציה פסיכולוגית על אדם שגורמת לו לפקפק בנכונות מחשבותיו ותפיסת המציאות שלו, ומובילה לאיזשהו אובדן אמון ותלות במניפולטור. הם טוענים שבעידן הזה של פייק-ניוז, תיאוריות קונספירציה ותעמולה, גזלייטינג הפכה למילה שיש סביבה באז. האם אנחנו יכולים להתחמק מהגזלייטינג, או שזה מה שיקרה כל הזמן?

תשובתי: זה תלוי באדם. הוא צריך לשים על עצמו הגנה משמעותית מאוד מול כל מה שאומרים.

שאלה: מה ייתן לו את ההגנה הזאת?

תשובתי: התפיסה הבסיסית, היסודית, הפרטית שלו. יש הרבה דרגות בעניין הזה, אבל אם יש לאדם הכנה משמעותית, אז אי אפשר להסיט אותו ממחשבותיו. הגזלייטינג בא להראות לאדם שבאופן כללי מנהלים אותו, אבל אדם צריך להרגיש שהוא מנהל את עצמו, וכאן נוצר בעצם המאבק עם מי שנלחם ופוגע בחופש שלו. אדם צריך להבין שהוא יכול להיות תחת השפעה או התקפה פסיכולוגית כזו, שאחריה כבר לא יהיה לו חופש בחירה. כדי שאדם יצליח להימנע מזה, עליו לבנות את עצמו ואת העמדות והדעות שלו בעצמו.

שאלה: זאת אומרת, הוא מקדים אותם ובונה את עצמו בעצמו?

תשובתי: כן, והוא מקדים אותם כך שהוא יכול להיאבק בהם ולהציב חומה בינו לבינם מתוך הביטחון העצמי שלו, ביטחון בשיטה הפרטית שלו בהרכבת העולם כמו שאני רוצה שהוא יהיה.

שאלה: אתה יכול לתת עצה פרקטית איך לעשות את זה?

תשובתי: אני בניתי חומה כזאת בתוכי, התנתקתי מהעולם, אני חי כך בתוך עצמי בנחת, ואף אחד לא יכול לראות את זה ולהבין שכך אני חי.

שאלה: מה הסוד שלך?  

תשובתי: אני בונה את העולם בתוכי. ולכן גם אם אני נמצא בסתירה עם העולם ושרוצים לכפות עליי מבחוץ, אני לא מרגיש איזושהי התנגדות, זה לא לוחץ עליי, אני פשוט מזיז את זה וממשיך. בעולם שלי אני המלך, ואני משרת את הבורא הגדול.

 

מתוך התוכנית "חדשות ברוסית", 1.12.2022

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest