דף הבית / המשבר ופתרונו / מכת רעב או חוסר חיבור בינינו?

מכת רעב או חוסר חיבור בינינו?

שאלה: לאחר חודש של מלחמה, כלכלנים וארגוני סיוע טוענים כי העולם עומד לפני מצב חירום עולמי חסר תקדים בתחום המזון. ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מעריך שמחירי המזון עלולים לעלות לפחות ב-20%, זינוק משמעותי שעלול להחריף את חוסר הביטחון התזונתי העולמי ועלול ליצור אי שקט וחוסר יציבות חברתית במדינות. האם רעב תהיה הבעיה העולמית החדשה?

תשובתי: זו לא פעם ראשונה שיש בעולם מכת רעב. במקורות שלנו כתוב אפילו שאימהות רחמניות יאכלו את ילדיהן. רעב זו מכה קשה מאוד, והשאלה היא האם זה יכול להיות? אז כן, הכול תלוי בנו. אני לא מבין את הבעיה, הרי אם נניח אני עושה דיאטה ומפחית 20% במזון שאני אוכל, אני ממשיך לחיות, זו לא בעיה. ודאי שזה לא נעים, אבל יש הרבה אנשים בעולם שבגלל כל מיני בעיות שאינן קשורות למזון, מצטמצמים ואוכלים פחות.

נראה לי שאם העולם היה ניגש לבעיה הזו בצורה נכונה, לא היינו מרגישים בכלל שיש סכנת רעב. היינו יכולים לגשת לזה בצורה בריאה ולדבר על מה כן יש לנו וכמה אנחנו צריכים, למי חסר ולמי לא, כמו שאנחנו מתנהגים במשפחה. אם במשפחה מישהו מפסיק לעבוד, אז כולנו מתחשבים ונוהגים אחרת עם האמצעים שיש למשפחה במשותף. הבעיה היא שהעולם לא מסודר נכון, אין בינינו חיבור, אף אחד לא חושב על האחר, ולכן יהיו מקומות שבהם תישרף תבואה ומקומות אחרים בהם אנשים ממש ימותו מרעב. כלומר, הבעיה היא לא בתבואה ולא בשום דבר אחר, אלא בחוסר החיבור בינינו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 27.3.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest