דף הבית / חינוך, ילדים / מכווני הקולקטיב

מכווני הקולקטיב

שאלה: ישנם אנשים עם רצון חזק מאוד לשליטה, לניהול בני אדם. איך צריך לשתף איתם פעולה, תוך כדי התהליך של הלימוד האינטגרלי?

תשובתי: אני חושב, שאם הם יקבלו דימוי נכון של חוקי הטבע, חינוך נכון בסביבה הנכונה, אז הם לא יוכלו להשתמש בזה לרעת החברה. ואם, יחד עם זה, כמארגנים נפלאים, הם יאספו אנשים לקבוצות אינטגרליות, שמשלימות זו את זו כחלקים של חברה אחת, אז וודאי שאנחנו זקוקים לאנשים כאלה.

תראה, כמה בני אדם יכולים להיות מנהלים בפועל? מעט מאוד, מקסימום 5%.

אני הייתי רוצה מאוד שאצלנו בקולקטיב יהיו 5% מנהיגים, אבל הם בסך הכול 0.5%. היכן שלא תסתכל, אותם האנשים, מפני שכל האחרים יכולים רק לבצע, אבל רק יחידים יכולים ליצור. לכן צריך לחנך נכון אנשים כאלה. אם אנחנו יוצרים מהם קולקטיב משותף וכל הזמן עובדים איתם, נותנים להם הכוונה נכונה, אידיאולוגיה, אז, בסופו של דבר, כעבור זמן מסוים הם בעצמם הופכים למכוונים של כל הקולקטיב הגדול.

שאלה: תוך כדי התהליך של שיתוף הפעולה האינטגרלי, צריך כמה שיותר להיפתח, להתעלות מעל לאגו שלנו, להתנתק ממנו ולשאוף לחיבור עם האחרים. מודל התנהגות כזה מנוגד לרוח המנהיגות. מנהיגים לא יכולים להיכנס לכזאת קבוצה, הם כל הזמן בצד.

תשובתי: וגם לא צריך! הם מסתכלים על הקבוצה מרמה אחרת. הם מארגנים אותה, דואגים לה, מתייחסים לקבוצה כמו לילדים שלהם.

בזה נבדלים החינוך וההשכלה האינטגרליים, שאותם הם צריכים לקבל מהמסורתיים. אם הם מתייחסים לקבוצה שלהם, לחברה, שאותה הם מארגנים, כאל ילדיהם, אז הם צריכים להיות מובדלים מהם ולהביט עליהם "מגבוה", במבט דואג ומארגן. אז זה טוב.

זוהי לגמרי חברה מצוינת ונבדלת של אנשים, שמתחנכת כמארגנים.

מתוך שיחה מס' 42 על החינוך האינטגרלי, 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקבוצה כולם שווים
המאבק על מנהיגות
חינוך מחדש של המנהיג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest