דף הבית / קבלה ומדע / טבע / מי מפר את הקשר האינטגרלי שקיים בטבע?

מי מפר את הקשר האינטגרלי שקיים בטבע?

"כדאי לקחת לנו זמן, להבין דבר חשוב כזה. דהיינו, איך אנחנו קיימים בעולם מבחינת ישות של "אנכיות", שכל אחד מאתנו מרגיש את עצמו כהויה מיוחדת, הפועלת על דעת עצמה, ובלתי תלוי בכחות חיצונים זרים, בלתי ידועים, ובמה מתגלה הישות הזה של אנכיות אלינו?" (בעל הסולם, "מאמר החרות")

אנחנו חייבים להשקיע הרבה זמן ומאמצים כדי לברר היכן אנחנו קיימים, מה משפיע עלינו, מה אנחנו יכולים לעשות עם עצמנו? תחילה צריך לעסוק בשאלה הזאת, ואחר כך, כיצד לפתור אותה.

"הן אמת שיש קשר כללי בכל פרטי המציאות שלפנינו, שהוא פוסע והולך על פי חק הסבתיות, בדרך גורם ונמשך קדימה.

וכמו הכלל כולו, כן כל פרט ופרט לעצמו. זאת אומרת, כל בריה ובריה מבריות העולם, מארבעת הסוגים: דומם, צומח, חי, מדבר, נוהג בה חק הסבתיות, בדרך גורם ונמשך."

אנחנו נמצאים במערכת שמתפתחת לפי חוק גורם ונמשך, סיבה ומסובב, חוק מדויק וברור, כמו כל חוקי הטבע. עלינו ללמוד אותם, לקיימם ולהשתדל לראות כיצד לבצע אותם הלכה למעשה, כדי להיות דומים להם.

בכך שלומדים וחוקרים את חוקי הטבע, מתחילים להבין שלמעשה אנחנו מנוגדים להם לחלוטין. בכך שמגלים את חוקי הטבע, אנחנו רואים שקיימת בו תלות מלאה בין כל המרכיבים במערכת. דרגות הטבע של דומם, צומח וחי מקושרים לחלוטין ביניהן. למרות שנדמה לנו שקיים ביניהן מאבק, השמדה, הם למעשה נמצאים בתלות הרמונית זו עם זו.

על כך צריכים לדבר, לדון, את זה צריך להבין, אבל זה המצב. קיים קשר אינטגרלי מדויק וברור בין כל חלקי הטבע. ורק האדם יוצא מחוץ למסגרת הזו בעצם קיומו.

הסיבה לכך שאנחנו יוצאים מחוץ למסגרות של הטבע האינטגרלי היא האגואיזם שלנו. לכן אנחנו עושים כל מה שרק נרצה. אנחנו רוצים בעצמנו לנהל את הקיום שלנו. כיצד עלינו לעמעם את ה"אני" שלנו, כדי שגם בדרגה האנושית נתקיים באופן אינטגרלי לחלוטין, כמו כל הטבע? זו השאלה שעלינו לשאול ואותה לברר.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.11.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest