דף הבית / חינוך, ילדים / מי ינהל את החברה האינטגרלית

מי ינהל את החברה האינטגרלית

שאלה: אדם או מערכת שמנהלת את החברה, מבררת ומנתחת בו זמנית כמות עצומה של גורמים שצפים, מפני שצריך לקחת את כולם בחשבון, כדי לאבטח, לחזות או לפחות לנבא את יעילות הניהול.

אם אנחנו מדברים על זה שהאדם צריך לנהל את התנועה בחברה האינטגרלית, אז המוח האנושי אינו מסוגל לעבוד בו זמנית עם כמות עצומה של גורמים. איך נראה לך, מי ינהל את המערכת הזאת וכיצד זה יתרחש?

תשובתי: את הניהול של החברה האינטגרלית בשלב המעבר יכולים לממש אנשים שהם כבר מרצים, מחנכים ומארגנים של התהליך האינטגרלי הזה: הלימוד, ההשכלה והחינוך. צריך להכין אנשים כאלה מראש. זהו צוות חינוכי שלם שצריך להיות מוכן, כדי להיכנס למשל לאיזו חברה מוגבלת, לאיזו עיר ולהתחיל לעבוד שם.

רק האגו מנוהל מלמעלה. האינטגרליות באה מלמטה.

במידת מימושה, היא בעצמה מתחילה לחיות במערכות האלה. כל החלקיקים בחיפוש אחר החיבורים ההדדיים, מתארגנים ביניהם לצירופים נכונים: מישהו מוותר במידה כלשהי, מישהו נותן מידה מסוימת, מישהו מקבל וכולי. לכן כולם צריכים להתחבר בקשר אינטגרלי הדדי כזה, שבעצמו נותן הרגשה של חיים חדשים.

זה מתרחש רק מתוך האדם, מתוך הקשר שלו עם האחרים, כשהם יוצרים שדה שונה לגמרי, יחסים אחרים ביניהם. והיחסים האלה משנים בהדרגה לחלוטין את כל המערכת של האנושות ויוצרים אורגניזם כזה אחד משותף, שאינו זקוק לניהול מרכזי. יכול להיות שהמערכת זקוקה לניהול, אבל היא כבר מורכבת מאנשים שכבר מרגישים יותר לעומק את האינטגרליות, ולא מֵפקידים אגואיסטים שרק הם יכולים לעזור, לנהל, לתקן את המערכת הזאת בהמשך התפתחותה.

שאלה: האם יוצא, שבאותה המידה שהאיים והקהילות האלה יעברו לאינטגרליות, הצורך בניהול ייעלם בהדרגה מעצמו?

תשובתי: כן. הניהול ינבע ישירות מהם. זה מה שאנחנו מגלים היום בטבע.

היכן נמצא המוח המנהל? בעיקרון, האורגניזם (הגוף) בעצמו מחזיק ותומך בכל המערכות שלו. ודאי, שקיים מוח עם ההנהגה שלו, אבל כל המערכת, כל הגוף, שואף בעיקרון בעצמו לאיזון ותומך בו, בכל נקודה שלה, בכל תא קיימת תחושה של כל הגוף ושיתוף פעולה בהכול.

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תועלת שאינה מוטלת בספק
ליד הגה הניהול
איך לנהל את העולם האינטגרלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest