דף הבית / המשבר ופתרונו / מי יכול היום להיות מנהיג?

מי יכול היום להיות מנהיג?

שאלה: בעבר מנהיג נבחר לפי הכנות, הכריזמה שלו,  גבריותו ואומץ ליבו, החלטיות בקבלת החלטות ופתרונות, ואחר כך, כיצד הוא מנהל את המדינה,  עוסק במיגור האבטלה, בהכנסות של אנשים וכן הלאה. מה יהיה בתקופה שלאחר נגיף הקורונה, האם הראיה שלנו לגבי כישרון מנהיגותי המבוסס על דאגה ורווחה לאנשים, תתבגר, מיהו המנהיג העתידי?

תשובתי: מנהיג עתידי, זה אדם שמבין כיצד לאחד את האנשים. וזהו אין שום דבר אחר. אבל כאן יש צורך בהערה קטנה: זה לא כמו מאו, לנין או טרוצקי, שגרמו להתפעלות העם מתוך מכונית משוריינת, היו כאלה אנשים גדולים שעוררו השראה. אלא דרוש אדם שמציב לפניו מטרה לא לגבור על מישהו או להיות מעל מישהו, אלא לאחד לחלוטין את כולם. וזאת בעיה מפני שאנחנו תמיד עם מישהו נגד מישהו. בעתיד לא יכול להיות דבר כזה. אנחנו כולנו נחיה נגד המהות שלנו, נגד הטבע שלנו, נגד האגואיזם האהוב שלנו.

מנהיג חייב לדעת את כל חוקי הטבע של העולם וכיצד אנחנו יכולים להתגבר על הטבע הזה. ליתר דיוק, כיצד לא נתגבר עליו. אחרת איזה מנהיג הוא יכול להיות, אם הוא לא מבין עם מה יש לו עסק?

צריך להיות מנהיג שלגמרי מבין ומרגיש את הטבע, את האלטרואיזם שלו, את הסגירות שלו, את הסופיות והערכיות שלו. ומבין שהאדם צריך להגיע לכך כדי להשיג באיחוד ביניהם הידמות מוחלטת לטבע, מה שנקרא דבקות איתו. אלו דרכים ישנן, אלו כוחות, קשרים של הטבע צריכים לעזור לו בזה.

הטבע של האדם הוא אגואיסטי ואילו הטבע הסובב הוא אלטרואיסטי. לכן אני צריך בקשר עם אנשים אחרים לשנות את עצמי מאגואיסט לאלטרואיסט. כאשר כולנו יחד נשנה את עצמנו בצורה כזאת, אז נהיה דומים לטבע הכללי של העולם, שהוא אלטרואיסטי. לזה עלינו להגיע. זו לא תוכנית גבוהה, אלא זה הטבע שמציב לנו רף כזה. וזה בהחלט יהיה כך! תוך כמה חודשים, נראה כיצד העולם יתחיל לנוע לקראת המצב הזה. המנהיג יצטרך להציע לעולם את שיטת האיחוד של כל האנושות. לזה הוא צריך לשאוף. לא יכול להיות אחרת.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן": 13.07.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest