דף הבית / המשבר ופתרונו / מי הורס את הכלכלה העולמית?

מי הורס את הכלכלה העולמית?

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 1

שאלה: לפני 10- 12 שנה, כאשר התחלנו לעסוק בחכמת הקבלה, היו מעט מאוד קבוצות, ובעולם היו מעט מאוד בעיות. עכשיו יש הרבה מאוד קבוצות והרבה מאוד בעיות. האם זה קשור הדדית? או הודות לכך שאנחנו נתאחד, אנחנו נהרוס את כל כלכלת העולם?

תשובתי: לא, אנחנו לא נהרוס את כלכלת העולם. להיפך. העניין הוא, שהכלכלה נהרסת דווקא הודות לכך שהעולם אינו יודע כיצד לפעול. ואנחנו רואים את זה.

אנחנו רואים איך אותם האנשים שלמדו כל כך הרבה, יודעים כל כך הרבה על העולם שלנו, על הכלכלה והפיננסים, שבידיים שלהם מרוכז הכול, פשוט הרימו ידיים ולא עושים שום דבר. הם לא יכולים לעשות שום דבר, מפני שהמערכת השתנתה! העולם עובר למערכת אחרת של קשרים, והמערכת הקודמת שבה הם ידעו באילו חוטים למשוך ומה לעשות, כבר לא עובדת.

הם אינם יודעים מה לעשות הלאה, ולכן הכול נשאר כפי שהוא. אף אחד לא נלחם במשבר! שהכול יתנהל כפי שמתנהל. צריך להדפיס כסף, נדפיס כסף. יש לנו חוב של 15 מיליארד, יהיה 30 או 100 מיליארד. נו אז מה? אין לאן לברוח. עכשיו אחוז האבטלה הוא 10%, יהיה 50%. ובמה אנחנו נאכיל את המובטלים? לא נורא, נאכיל, הרי היום אפשר בקלות להאכיל את כל העולם. כך הכול נפתר.

למה? מפני שלאף אחד אין שום שיטה לפתרון הבעיות. המשפחה נהרסת, שתיהרס, מה אפשר לעשות? מספר הפנסיונרים הולך וגדל יותר מאנשים שעובדים, נו אז מה, לא נורא. כלומר הכול מוזנח, אף אחד לא נלחם בשום דבר. זה שמראים לנו את הופעתם של כל מיני המנהיגים, זה הכול פשוט משחק, תיאטרון. בכל מקרה כולם יודעים שאנחנו לא יודעים מה לעשות ולכן יושבים בחוסר מעש. וגם לא מתכוננים לעשות שום דבר! וזה הפתרון הטוב ביותר מכל מה שיכול להיות.

לכן אנחנו לא הורסים את הכלכלה. להיפך, אנחנו צריכים להראות לעולם שצריך להתחבר, אבל לא כלכלית. כלכלית אנחנו גם כך מקושרים זה עם זה בצורה נוראית. תראו מה קורה עכשיו בקפריסין? זוהי רק הדגמה קטנה של עד כמה אנחנו מקושרים הדדית.

אנחנו צריכים להראות לעולם איך להתחיל נכון בשיתוף פעולה הדדי. הוא לא נמצא ברמה של הכלכלה, אלא רק ברמה של החינוך האינטגרלי, ולא יותר! אז בואו ניגש לזה.

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 1, 22.03.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest