דף הבית / מי בונה גשרוני קשר בינינו?

מי בונה גשרוני קשר בינינו?

שאלה: מי בונה גשרוני קשר בינינו, אנחנו?

תשובתי: לא, את הגשרונים האלה בונה הבורא. אין לנו אפשרויות, יכולות, הבנה, ידע וכוחות לשם כך. בדרגה האנושית לא יכולים להתקיים בו-זמנית אהבה ושנאה, מלחמה ושלום, מפני שמתקיימת בנו הבנה שטחית אחת של העולם: כן, לא, אתה, אני וכן הלאה. עלינו פשוט לתאר זאת לעצמנו עד כמה שאפשר. לעומת זאת, בעולם הרוחני זה אפשרי מפני שגם מלחמה וגם שלום הם המשך של אותו כוח המאפשר להם להתקיים ביחד. בדרגות דומם, צומח וחי הוא קיים באופן מדויק לחלוטין.

למרות שאנחנו סבורים שהכול נמצא בדיאלקטיקה, במאבק, בניגודים, בהתנגדויות, זה רק נדמה לנו שכך בהבנה האגואיסטית שלנו את הטבע. אבל למעשה, אם היינו נכנסים לתוך התמונה הזאת היינו רואים את ההרמוניה המוחלטת שלה.

במידה שבה נשיג הרמוניה בדרגה שלנו, כלומר נרגיש כיצד האור העליון, הבורא בונה בנו קשר מעל המחלוקות שלנו, באותה מידה נתפוס זאת גם בדרגות הטבע שנמצאות תחתינו: הדומם, הצומח והחי. נראה עד כמה התמונה הזו אידיאלית וסגורה, וכל מה שהיה נדמה לנו שחי על חשבון אחרים, כגון  המשמידים והטורפים במאבק אגואיסטי בלתי פוסק, ראינו דרך הפריזמה של האגו שלנו. כמו שנאמר: "כל הפוסל, במומו הוא פוסל". כלומר, אם אני מבחין במשהו שלילי, הסיבה לכך היא שהתכונה השלילית הזו קיימת בתוכי.

באופן כזה אנחנו לא בונים דבר בעצמנו. בינתיים אין לנו "קומה שנייה", כלומר, תכונת הבורא צריכה לשכון בתוכנו ובאופן כלשהו להשתקע, להיבנות מעל הקומה התחתונה, וללבוש צורה כדי שנראה בתוכנו באופן מדויק שתי דרגות אגואיסטית ואלטרואיסטית, ונוכל בהדרגה להעלות הכול מהדָרגה האגואיסטית לדרגה האלטרואיסטית מבלי להשמיד עם זה את האגו, אלא רק  להחליף את הכוונה לקשר כללי משותף בהידמוּת לבורא.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 06.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest