מי אתה אברהם?

שאלה: מצד אחד אתה אומר שהתורה היא אינה סיפור היסטורי, ומהצד השני אתה מספר על אברהם כעל אדם ריאלי שברגע מסוים בחייו התחיל להפיץ את חכמת הקבלה. אז אברהם זו דמות היסטורית או איזה כוח מיוחד?

תשובתי: התורה מתארת לנו את הדרך של ההתפתחות הרוחנית של הנשמה, של כל נשמה. חוץ מזה, כל המתואר בה מתרחש גם כן פעם אחת בדרגת העולם שלנו, לפי העיקרון ששורש רוחני חייב להתלבש בתוצאה (בענף) הגשמית. לכן, כל המדרגות הרוחניות האלה גם כך התגשמו והתלבשו בעולם שלנו בבני אדם ובאירועים מוחשיים.

לכן, אנחנו צריכים לגשת ללימוד התורה ביציאה משני האספקטים האלה: מצד אחד, אנחנו לומדים את ההיסטוריה שלנו. כי כל האנשים האלה: אדם ראשון, נח, אברהם, יצחק, יעקב, באמת חיו בעידנים כלשהם. ומהצד השני, אין לזה כל חשיבות מבחינתנו אם כל האירועים ההיסטוריים האלה התרחשו באמת. יותר חשוב מבחינתנו שמדובר על התכונות הפנימיות של הנשמות שלנו. כשאנחנו מתחילים לתקן את עצמנו, אנחנו מגלים בתוכנו את התכונות האלה, את המצבים שנקראים: "אברהם", "מצרים", "יצחק" וכולי.

שאלה: והכוחות האלה נמצאים בכל אדם?

תשובתי: בכל אחד, לחלוטין.

שאלה: אז מה זה "אברהם"?

תשובתי: תכונת ההשפעה/חסד, קו הימין. תכונת ה"חסד" שבאדם נקראת "אברהם", תכונת ה"גבורה" נקראת "יצחק", "תפארת" – "יעקב", "יסוד" – "יוסף" במצב של קטנות, או "ישראל" במצב של גדלות. וכולי…

שאלה: זה אומר שבתהליך ההתפתחות הרוחנית אני מתחיל פתאום להרגיש בתוכי את אברהם?

תשובתי: אתה מרגיש בתוכך את התכונה שנקראת "אברהם". אתה מפסיק לקשור את מה שכתוב בתורה עם אנשים ואירועים ריאליים, אלא מרגיש כיצד הפעולות האלה מתרחשות בך, אתה מגלה מאחורי כל הדמויות והאירועים ההיסטוריים את התכונות והשינויים הפנימיים. כך אתה קורא את ספר הזוהר, את התורה ואת כל שאר הספרים הקדושים.

כשאתה מביט בשורות: "בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ…", אתה מבין שמדובר על הבינה והמלכות, ואלוקים הוא הכוח הכללי. אתה מרגיש את כל התכונות הללו!

שאלה: ומה נותנת לי ההרגשה הזאת?

תשובתי: אתה עובר את כל התורה בפנימיות. באופן כזה אתה מתקן את עצמך, כך שכל הסיפור שעליו אתה קורא, נתפס על ידך כמתרחש בתוכך. וכך כשאתה "מסיים לקרוא את כל התורה", כשאתה משׂיג את גמר התיקון הפרטי שלך, אתה מתקן לגמרי את הנשמה שלך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל" מס' 186, 07.07.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest