דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי אשם ומה לעשות

מי אשם ומה לעשות

שאלה: כעת ישנן התפרעויות של ערבים בישראל. האם כל המאמצים שאנחנו עושים ברחבי העולם אינם מועילים?

תשובתי: אני יודע רק דבר אחד, כל מה שיקרה הוא תוצאה מהמאמצים שלנו. אם המאמצים יהיו מוצלחים, יקרה דבר אחד, אם הם יהיו פחות מוצלחים, יקרה דבר אחר.

רק אנחנו אלה שקובעים מה יקרה לאומות העולם בחו"ל ועם השכנים שלנו פה. הכול נקבע על ידי המאמצים שעם ישראל צריך להשקיע. האם הוא משקיע אותם? זאת הבעיה. לפי המתרחש, אנחנו עדיין לא ממש מסוגלים לכוון את האירועים בדרך הנכונה, שיהיה טוב גם לנו וגם לשכנים.

כך או אחרת, אנחנו קובעים זאת, ולא אף אחד אחר. לא נסראללה, לא אחמדינג'אד, לא רוחאני ולא אבו-מאזן. מדוע אנחנו משייכים להם פעולות כלשהן? אין, ולא יהיה מצידם שום דבר. הכול תלוי בך, אתה היחיד בעולם שיש לו חופש בחירה. אתה קובע את כל מה שישראל נתקלת בו בפנים או בחוץ.

אתה כאילו יושב בתוך מכונה כלשהי ומפעיל אותה. לא יותר.

אנחנו כל הזמן נמשכים לשמוע חדשות: מה קורה שם בארץ ובחו"ל, במה עסוקים מנהיגי העולם… אבל הכול תלוי בך, אז בשביל מה לך לדעת עליהם?

אתה זקוק לחדשות על אילו קבוצות התחברו, אילו אירועים העברנו, איפה חילקנו חומרים, כמה חוטים העברנו בין יהודים באמצעות הטלוויזיה והאינטרנט, שהם גם יבינו שהכול תלוי בהם. זה מה שאתה צריך לדעת. אלה הן חדשות אמיתיות. הרי הם לא קובעים את מה שיקרה גם היום וגם מחר, ולא שום דבר אחר.

ולכן, כשאתה נדהם מההתפרעויות של הערבים, תדע שיש לך חלק בהן.

שאלה: הבעיות של ישראל הן לא רק התפרעויות של ערבים. ישנה גם שחיתות…

תשובתי: אני לא מדבר רק על הביטחון, אלא גם על הכלכלה, הפוליטיקה, הבריאות ועוד. אתה בלבד קובע את הכול – כל תופעות הטבע: דומם, צומח, חי ואדם.

מי "אתה"? עם ישראל.

ומי עוד? קבוצת "בני ברוך". היא האשמה העיקרית במה שקורה. הרי כאן נמצא מרכז הפעולה הרוחנית. תאר לעצמך שכל העולם עכשיו יקום, יצביע עלינו, "יגלה" מי אנחנו, ויאמר: "הם אשמים במה שקורה".

בנוגע לשחיתות – לא רק שהיית שותף לה, אלא גם עוררת אותה. אתה יישָׂמת את "תבנית השחיתות" בתוכך, בשורש, ולאחר מכן מישהו מימש אותה באמצעים "מסורתיים".

שאלה: מה עליי לעשות היום כדי לסלק את כל המגרעות שאני רואה לפניי?

תשובתי: הכול תלוי בך. אתה יכול לבנות חיים נהדרים שיביאו לעולם את המאור המחזיר למוטב. אתה רוצה עולם טוב שיחזיר אותך לטוב? זה מה שעושה האור. אז תמשוך את המאור, שיחזיר הכול למוטב. רק אתה יכול לעשות זאת, יחד עם החברים שלך.

תארגנו אירוע חזק ומחבר, תגבשו מחשבה משותפת, תגיעו להחלטה משותפת, תעשו משהו. אתם מסוגלים. אחרת, לא אתה ולא אנחנו היינו מגלים את הכוח הרע שאנחנו מרגישים אותו היום. אם אנחנו מרגישים את השפעתו, אז הוא נועד כדי לעורר אותנו. וזה מעיד על חסרון בעבודה שלנו, חסרון שמתאים במדויק לכוח הזה.

כלומר, הכול פשוט. אם יש התפרעויות בישראל, זאת אומרת שאנחנו מתדרדרים אחורה בקביעות. לא משלימים את החלק שלנו, אלא להיפך. התהליך דורש מאיתנו התקדמות, זריזות ותאוצה הרבה יותר גדולים, ואנחנו להיפך, מאטים. אחרת, האם היו מתגלות בעיות כמו היום?

מתוך שיעור לפי "הקדמה לספר הזוהר", 12.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מספיק להיות מנודים
אזהרה אחרונה של המקובלים
מלחמות ישראל: כך ננצח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest