דף הבית / אקטואליה / מי אשם בהתייקרות המחירים?

מי אשם בהתייקרות המחירים?

שאלה: גל התייקרויות פוקד את המשק. ההערכה היא שהשיא עוד לפנינו, כלומר שגל ההתייקרויות יימשך גם בעתיד הקרוב. כלכלנים, ופרשנים מסבירים שהגורם העיקרי לכך זה חזרת המשק לפעילות מוגברת אחרי הקורונה. היצרנים, המשווקים, הסופרים, טוענים שאין להם מה לעשות, הם קונים ביוקר ולכן נאלצים להעלות מחירים.

יש כאלה שטוענים שאלה סתם תירוצים, וכולם פשוט תופסים טרמפ על ההזדמנות להעלות מחירים ולהרוויח יותר. נראה כאילו אין אשמים, היצרנים נפגעו ולכן כל שרשרת המזון בשל התלות ההדדית נפגעה, אולי אפשר להפנות אצבע מאשימה כלפי הטבע. מה דעתך על הטענה שהפעם אין את מי להאשים, וזו תופעה טבעית שאין על מה להתלונן עליה?

תשובתי: אני מסכים עם הטענה שאין לנו את מי להאשים מלבד את הכוח העליון. אחרי הכול, אתה יכול להצביע רק על הכוח עליון, הבורא, שמסדר הכול. כך הוא מנהל את החיים שלנו, השאלה היא איך אנחנו יכולים להגיב על כך?

עלינו פשוט ללמוד מה הכוח העליון רוצה מאיתנו, למה הוא לא מרוצה מאיתנו, למה אנחנו מפרים את האיזון שהיה פחות או יותר בינינו לבינו ומה קורה עכשיו, איך אנחנו מאזנים את עצמנו עימו בצורה טובה יותר. עלינו להבין שרק חיבור בינינו יגרום שינוי לטובה, ושאין לנו אמצעים אחרים להשפיע עליו.

שאלה: כלומר, הטבע מנסה ללמד אותנו דרך הנעה של תהליכים שמייצרים יוקר מחיה ומצוקה, את מה נדרש מאיתנו לעשות?

תשובתי: דרך הקורונה ועוד כל מיני בעיות ומצבים קשים, עלינו להבין שאנחנו נמצאים מול הכוח העליון בלבד. יש לנו בעיה רק עימו, ולא עם אף אחד. לא עם ממשלות, ראשי ממשלות, לא עם השכנים שלנו, אלא רק עם הכוח העליון. הוא אשם בכל מה שקורה לנו, הוא הסיבה לכל מה שקורה לנו, לכן עלינו לפנות רק אליו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 10.6.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest