דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מי אינו רוצה להיות מאושר ונצחי?

מי אינו רוצה להיות מאושר ונצחי?

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

שאלה: אם חכמת הקבלה מציעה לנו אמצעי כדי לפתח בתוכנו נשמה נצחית, כאילו שאנחנו בוחרים מבין שני מצבים: אחד "אני", יפה, עשיר, בריא, צעיר ונצחי, והשני "אני", חלש, זמני, בעל תמותה. אז למה כל כך קשה לבני אדם להסכים לזה?

תשובתי: האם אנחנו בוחרים? – אם היו מציעים לאגואיזם שלך לבחור בין מצב טוב ומצב רע, ללא צל של ספק היית בוחר בטוב. אם היו נותנים לך לבחור כוס מלאה או ריקה, אתה ללא ספק היית מעדיף את המלאה. אין זה נקרא בחירה, אתה פשוט פועל בהתאם לטבע שלך ואינך יכול לפעול אחרת. אם אתה פתאום עושה בחירה שגויה, סימן שטעית או שחלית. כלומר אין כאן שום בחירה חופשית.

אך הבעיה היא שאת האפשרות הזאת: להיות בריא, יפה, מושלם ונצחי, מסתיר ממך קיר, הסתרה, ואינך רואה את המצב הזה, אינך מרגיש אותו ברצון האגואיסטי. את החיים הגשמיים האלה אני מרגיש ורואה, במה אני יכול ליהנות אפילו שזה זמני, אך בכל זאת, מובן. האגואיזם שלי, הגוף הבהמי שלי, ה"אני" שלי, כל הקרובים שלי כל מה שאני קשור אליו, דעת החברה, כולם מסכימים ומאשרים את התענוגים – כך חי כל העולם הזה!

וכאן פתאום מציעים לי משהו שאין לי שום רצון אליו, שום תמיכה מאחרים, אז כיצד אני יכול לבחור בזה? ברור שאשאר עם הצרכים הבהמיים שלי. לכן, אנחנו צריכים לפתח בתוכנו רצון כלפי החלק הנסתר הזה שנקרא "רצון להשפיע". זה משהו חדש לחלוטין, וכשאתה תגלה אותו, אז זה יהיה עולם אחר לגמרי, מציאות שונה. ואתה בעצמך תהיה שונה, כי הרי יתפתחו בתוכך חושים ורצונות חדשים!

אתה פשוט תחצה את עצמך לשניים על ידי גבול מדויק וברור: מצד אחד, כל מה שיש לך היום, ומהצד השני, כל מה שחדש, ללא שום קשר ביניהם. וכל מה שיהיה לך מהצד החדש הזה, זה יקרא נשמה. אך אתה תצטרך לפתח את המערכת הזאת מנקודה אחת בלבד שקיימת אצלך עכשיו, ואין לה שום התמצאות וכיוון.

והבעיה היא שאינך רואה מה אתה מרוויח! לא ניתן לראות את זה באגואיזם שלך. ואם נדמה לך שאתה עכשיו בתוך האגואיזם שלך רואה איזה עולם רוחני ורוצה אותו, סימן שאתה רואה את אותו העולם הגשמי! אתה רק חושב שהוא שייך לרוחניות, אך למעשה זה הכול גשמי. אך כל התמונה השקרית והמדומה הזאת, דרושה לך כדי שדווקא בעזרתה תבנה את התמונה האמיתית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 24.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
משיכה לאחדות
חופש אמיתי וחופש מדומה
כיצד להיות השר הראשון של הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest