דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מימוש מחשבת הבריאה

מימוש מחשבת הבריאה

שאלה: ככל הנראה כל הנשמות הן גוף (אורגניזם) אחד ויחיד. אבל איך אפשר לומר על האנושות כולה, שזה גוף (אורגניזם) אחד ויחיד? מהו הגוף הזה, על ידי מה הוא מחובר?

תשובתי: לא מדובר על גופים פיזיים. אנחנו מדברים על המשמעות הפנימית של הבריאה, על השאלות, לקראת מה היא מתפתחת, מה מטרתה, אלו דחפים פועלים בתוכה? והן קיימות בכל הדרגות. לדרגות הדומם, הצומח, החי והדרגה האנושית של הטבע יש את הכוח הפנימי שלהן, את הווקטור שלהן. הכול תלוי לאן מכוון הווקטור הזה, אפילו אם אנחנו לא מבינים שהוא קיים גם בגרגיר חול הקטן ביותר וגם בחלק מהיקום העצום והמרוחק ביותר מאיתנו.

החלקים דומם, צומח וחי בטבע כפופים לדרגת האדם. אם היינו מכוונים בצורה נכונה את עצמנו זה לקראת זה, אז היינו מגלים פתאום, שכל הטבע, כל החלל, כל היקום, משתנים, והופכים להיות יותר ידידותיים אחד כלפי השני. היינו רואים, שאין פיצוצים שמתרחשים סתם כך, אין חלוקות והתרחקויות. היינו רואים את המשמעות של כל מה שמתרחש בתוכנו, מבחוץ, בחלל, בחורים שחורים, בכל.

כל הטבע אינו סתם חומר, אלא זו מחשבה. והמחשבה הזאת בדרגותיה השונות שואפת לשלמות להתגלמות שלה. וזה מה שמכונה בחכמת הקבלה מחשבת הבריאה. עלינו להשתדל, שמחשבת הבריאה הזאת תתממש, שתשיג את מהותה, את צורתה ואת התגלמותה היחידה והסופית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest