דף הבית / משבר עולמי / מילוי חדש עבור דרישה חדשה

מילוי חדש עבור דרישה חדשה

laitman_2009-08_6304-70.jpg

לאדם המודרני, לנו, יש את כל הטוב שבעולם הזה, אך עדיין איננו מרוצים, אנחנו עוד יותר מאוכזבים ממה שהיינו בעבר. בעבר, אם לאדם היה חצי קילו לחם ביום, לא היה לו צורך לחלום על יותר מזה. ותראו כמה הרבה נדרש לאדם המודרני. אך האם הוא מסופק? – לא! וכולם שואלים: למה?

הסיפוק כלל לא נמצא בדרגת האדם, לא יעזרו כאן צעצועים חדשים. אנחנו רוצים לערפל את עצמנו בעזרת חפצים, אך הריקנות שמופיעה בנו נובעת ממשהו אחר בכלל, מחוסר התאמה לבורא. לכן איננו יכולים למלא אותה בשום דבר, חוץ מאשר על ידי הרגשת הבורא!

הריקנות הזאת מתהווה בנו בהדרגה ומצטברת עד למידה מסוימת כדי "להתפוצץ", אז האנושות תבין שאיננו יכולים להסתיר יותר את הריקנות הזאת, אלא חייבים למלא אותה, אחרת החיים ייראו לנו יותר גרועים מהמוות.

לרצון הזה לא ניתן למצוא מילוי בעולם הזה, זהו צורך בגילוי העולם העליון, הבורא! אך כוחות ההגנה של הגוף מאלצים אותנו לחפש כיצד לבלבל את עצמנו. אז האדם צורך סמים, אלכוהול או שממלא את חייו בחפצים מודרניים ריקניים או במסעות וטיולים, ובכך טומן את ראשו בחול מכל הבעיות כמו בת יענה. כך פועל הכוח ההגנתי של האגו שלנו שרוצה להוכיח לעצמו שהוא מלא, הוא רוצה להסתיר את אותה הריקנות שאינה ניתנת למילוי. למה לנו לחשוב על מה שאיננו מסוגלים להשׂיג ובזה להרעיל את חיינו?

אך אין הדבר יכול להימשך כך לאורך זמן! אנחנו עדיין מצליחים לבלבל את עצמנו בדרגת ה"בהמה", כדי לא להרגיש את הצורך הבלתי מלא בדרגת ה"אדם". אך המצב, ללא כל ספק, יתפוצץ. בתקופות השונות של ההיסטוריה, מצבים דומים הביאו למהפכות, מלחמות, להחלטות דרמטיות וטראגיות. בואו נקווה שבמקרה שלנו, המוצא לא יהיה כל כך אכזרי. הרי במקרה הנדון, עלינו להתעלות מדרגת העולם שלנו, ממדרגת ה"בהמה" למדרגת העולם העליון, למדרגת ה"אדם" או הבורא. אין זה בכוחנו כלל ועיקר, האנושות תתחיל להשתגע מחוסר האונים.

בדרגה האגואיסטית שלנו ניתן היה לעלות ממדרגה למדרגה הודות למהפכות, מלחמות, לסדר חדש, לדתות, לטכנולוגיות חדשות, כמו למשל בתי דפוס, מנוע קיטור, אינטרנט וכולי. כל זה נתן מילוי לפרק זמן מסוים, אך כעת האגואיזם מיצָא את עצמו, ואילו הנחיצות בגילוי הבורא דורשת דווקא מילוי רוחני. מתגלה בנו רצון חדש: לגלות את מי שמנהל אותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 02.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
נוסחה חדשה להצלחה
תענוג מפוקפק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest