דף הבית / אקטואליה / "מיין קאמפף", ספר השנה

"מיין קאמפף", ספר השנה

הערה: הוצאתו לאור של הספר "מיין קאמפף" של היטלר שנויה במחלוקת", ושוברת את כל השיאים. תחילה תכננו להוציא לאור ארבעת אלפים עותקים, ואילו כיום כבר נמכרו 85 אלף, ובדרך מהדורה נוספת. מנהל ההוצאה לאור אמר: "לזה לא ציפינו".

התייחסותי: מה הכוונה "לא ציפינו"?! ועוד איך ציפו! ועוד יימכרו מיליארדי עותקים בכל רחבי העולם, מפני שמלכתחילה זה הספר המפורסם ביותר. זמן ממושך הוא היה תחת איסור ולא יצא לאור. ופתאום התחילו להוציאו לאור, טבעי הדבר שעשו לו כזה פרסום. הדבר בדיוק תואם לכך שכעת אנחנו נכנסים שוב ל"לופ" של לאומיות, שוביניזם, אנטישמיות וכולי. לכן ספרים כגון אלה נחוצים לאנשים, הם זקוקים לרעיון שיהיה מהפכני כפתרון לבעיה.

שאלה: אפילו רעיון של שנאה?

תשובתי: לאנושות אין שום דבר אחר. אי אפשר להוביל את האנשים קדימה בטוב, אלא רק על ידי שנאה. על זה הכול נבנה, מפני שהאגו שנמצא ביסודו של הטבע שלנו, לא מבין שום דבר אחר, אלא רק מאבק, שנאה והשמדת האויב. אי אפשר ללא אויב.

שאלה: אנחנו ממשיכים ללכת אחרי האגו המתפתח, לוקחים ספרים ישנים, מעלים אותם לדרגת שנאה, ובאופן כזה מתקדמים. עד מתי?

תשובתי: עד שהאנושות תיכנס למלחמת עולם שלישית, מפני שמלחמות העולם הראשונה השנייה, היו באופן עקרוני מושתתות על אותה שנאה שכעת מתפתחת שוב. ועל מלחמת עולם שלישית, רבים כבר מדברים בצורה רגועה לגמרי, בדיוק הגיע הזמן של האידאולוגיה שלה.

אבל, אני מקווה שבכל זאת נוכל להתגבר על כך. לאנושות כבר יש ניצנים מסוימים של הכרת הרע, מהו למעשה הרע האמיתי. אני סבור, שאנשים יוכלו להביט קדימה, ייראו את מה שאי אפשר היה לראות קודם לכן ויבינו, שזה לא פתרון לבעיה. היום ארגונים פשיסטיים לא יוכלו להתאחד, הם יתקוטטו ביניהם, ואילו אנחנו נוכל להסביר לאנשים שזו הדרך להשמדה הדדית, ולא לפתרון.

הערה: כלומר, לאחר מכן לא יגיע שום אושר…

תשובתי: לא, אושר בטוח לא יכול להיות, אלא רק לאחר תיקון האדם והאנושות.

שאלה: יכול להיות שיהיה ספר הפוך לחלוטין מ"מיין קאמפף" שיהפוך לרב מכר?

תשובתי: אני חושב שצריך לכתוב מצד אחד ספר רציני, ומצד שני ספר קליל, אבל מלהיב, שימשוך את האנושות לרעיון התיקון. בוודאי, שהרעיון הזה הוא נגד הטבע שלנו, ולכן אינו מושך אליו את כולם באופן אוטומטי. אבל היום הוא כבר יכול להיות מוסבר כהכרחי וכפתרון היחיד שפועל.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest