מיהו הבורא?

מיכאל לייטמן

בורא זו התכונה המתוקנת שלי. הבורא מתגלה בתוך הנברא ולכן הוא נקרא "בוא וראה" – "תבוא ותראה". אני צריך להגיע למצב המתוקן שלי, ה"אני" המתוקן, ואז אראה את תכונותיי המתוקנות – ואכנה אותן "בורא". אני מגלה את הבורא בתוכי בלבד, בתוך כלי הקליטה המתוקנים שלי. מחוצה לי אני לא מרגיש דבר.

אני תופס את כל המציאות, כל היקום – בתוכי, ברגשות שלי. לכן ספר ה"זוהר" אומר שכל העולמות וכל אשר בתוכם, כולל הבורא, נמצאים בתוך האדם.

את המציאות אנחנו מרגישים רק בתוכנו, אך נדמה לנו שכל מה שנמצא בחוץ נמצא מחוצה לי. אשליה זו ניתנת לנו בכוונה, כדי שבניגודיות שבין ההרגשות "מחוצה" ו-"בתוכי", ארכוש יכולת לראות מהצד וגם בתוכי את העולם, את עצמי ואת הבורא – ואוכל להרגיש את הבריאה כמוהו – לפני הבריאה, תוך כדי תהליך הבריאה ובהמשך, "במצבים העליונים" הבאים.

ההרגשה הרוחנית נבנית על ההרגשה שלי את הרצונות "הזרים", שאותם אני מחבר אלי על ידי הרצון להשפיע ולאהוב אותם. באופן זה הרצון שלי יגדל – ואני, במידת האיחוד עם הרצונות האחרים, אגלה מציאות רחבה יותר ויותר . בעולם שלנו אנחנו מגלים את "עולם העשייה" – כשכל אחד כלוא בתוך עצמו, רק בתוך הרצון שלו, כלומר ברצון האגואיסטי.

אם אני מתחיל להתחבר לקבוצה, לרצונות לבורא הדומים לשלי, אז במידת ההתחברות שלי עם רצונותיהם אני מגלה – את עולם היצירה. אני התחברתי במידה כלשהי עם הסביבה לרצון אחד שלם ובתוכו אני מגלה את תכונת ההשפעה שהשגתי, שנקראת בורא.

תופעות, שאותן אני מגלה בתוך הרצון המתוקן שלי, נקראות "אור" והמקור הפנימי יותר – "בורא". אחר כך מתגלה בתוכי רצון אגואיסטי גדול יותר, "אני" שלי, ומעליו בניסיון שלי להתחבר עם הקבוצה, אני משיג את עולם הבריאה.

כך, אנחנו מגלים את כל חמשת העולמות. בעל הסולם כותב ב"פתיחה לחוכמת הקבלה" שכל העולמות נמצאים בתוך האדם. לכן חוכמת הקבלה – זה גילוי הבורא לנברא, בנברא, ברצונות המתוקנים שלי (בכלי הקליטה שלי). על ידי גילוי תכונת ההשפעה, אנחנו משיגים גם את המקור, את הבורא. את ההשגה הפנימית ביותר הזו אנו מכנים "בורא".

רשומות קודמות בנושא:
עולמות – מידות הקשר
העולם בעיני הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest