דף הבית / משבר עולמי / מיהו האדם שבנו?

מיהו האדם שבנו?

שאלה: לכל פרי צריך לתת זמן כדי שיבשיל, אז אולי באותה הצורה לא צריך לעשות כלום עם האנושות, אלא פשוט להמתין עד שהיא תבשיל כמו הפרי?

תשובתי: האנושות כבר סיימה את ההתפתחות שלה בדרגות דומם, צומח וחי. וכבר 5,770 שנה אנחנו מתפתחים בדרגת "האדם" שבנו, כשהתחלנו מאדם, ה"אדם" הראשון. במשך 5,770 השנים האלו גם עברנו את דרגות דומם, צומח, חי ומדבר שבתוך האדם. לפני כן חיינו פשוט כמו בהמות. וכשהתחלנו מאדם, התפתח בנו החלק של האדם בתוך הבהמה הזאת, שהחלה להיקרא "אדם".

האדם שהיה הראשון שגילה את הרוחניות, את האדם שבו, הדומה לבורא, נקרא אדם הראשון. החל ממנו והלאה, כולנו נמצאים במדרגת ההתפתחות שנקראת אדם, ומכאן החלו הבעיות "האנושיות". לכן אין טעם להמתין שכל זה יסתדר מעצמו, זה לא יסתדר ואנחנו רק נידרדר יותר ויותר למטה.

האדם שבנו, זה כל מה שיוצא מחוץ למסגרת הבהמה. הבהמה צריכה: מזון, מין, משפחה, מחילה לגור בה, עדר, ואת אותם הדברים צריך גם הגוף הבהמי של האדם. כל מה שמעבר לזה, כשהאדם מתחיל להשתמש לא באינסטינקטים הבהמיים הטבעיים שלו, אלא באגואיזם האנושי, שייך לחלק האדם שבנו, אותו אנחנו צריכים בעצמנו להביא להרמוניה. זהו החלק היחיד שהוא בעל בחירה חופשית.

מיהו האדם שבנו? – הכול חוץ מהבהמיות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 21.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest