דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטרת החיים היא גילוי הבורא

מטרת החיים היא גילוי הבורא

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 3

בכנסים שלנו אנחנו תמיד מבררים את הנושא "אין עוד מלבדו". זהו הנושא החשוב ביותר, מפני שדווקא הוא פותח את כל מהותה של חכמת הקבלה, כלומר את שיטת גילוי הבורא, הכוח היחיד שפועל בכל הבריאה.

חוץ ממנו באמת אין שום דבר. כל השאר, זה מה שהוא מוליד, מפתח, מה שהוא מניע ומנהל. הכול תלוי בכוח האחד והיחיד, ולא משנה כיצד אנחנו מכנים אותו, "הטבע" או "הבורא", מפני שהוא יוצר ומנהל את הכול, אבל הוא עצמו – אחד.

בשונה מכל שאר חלקי הטבע, הדומם, הצומח והחי, לאדם יש ייעוד, תפקיד, מטרה, והוא חייב להשיג אותה: לגלות את הכוח הזה, להרגיש אותו. הרגשת הכוח הזה, גילויו, נעשה לפי החוק העיקרי של הפיזיקה, החוק העיקרי של הטבע, חוק השתוות הצורה. באותה המידה, שבה התכונות שלנו דומות לבורא, כך אנחנו מרגישים אותו, הופכים להיות חלק ממנו, מתמזגים איתו.

הבורא כל הזמן דוחף אותנו לקראת המצב הזה, כדי שאנחנו נשיג אותו. התנועה הזאת מתרחשת מתחילת הבריאה ועד סופה, עד שאנחנו נגלה אותו במלואו. אנחנו מתחילים את הדרך הזאת של גילוי והשגת הבורא בהימצאנו בעולם הזה.

העולם שלנו מכסה מאיתנו את הבורא.

מטרת החיים היא גילוי הבורא

הבורא משפיע על העולם הזה, משפיע עלינו, ואם אנחנו תופסים בצורה נכונה את השפעתו כהכרחית, כדי שמתוכנו ודרך העולם הזה נוכל להשיג אותו, אז אנחנו הולכים אל הבורא.

כדי לכוון את עצמנו לגילוי הבורא דרך כל המעטפת של העולם שלנו, ניתנה לנו חכמת הקבלה.

על ידי גילוי הבורא, אנחנו משיגים את המקור שלנו, את השורש שלנו, את המצב של נצחיות ושלמות. אנחנו מגיעים לניתוק מהגוף שלנו, עד לכזה מצב, שהגוף שלנו (מסומן בציור כנקודה שמתוכה אנחנו משיגים אותו, ה"נקודה שבלב") והעולם שלנו פתאום נעלמים.

אנחנו מתחילים להרגיש שכל זה הוא בורא אחד, אור עליון אחד. וכל מה שהצטייר לנו קודם לכן, הגוף שלנו, חמשת החושים, שבעזרתם אנחנו הרגשנו את עצמנו ואת העולם, כל זה כאילו מתאדה, נעלם, ואנחנו רואים דרך זה את האור העליון האחד.

מצב כזה אנחנו צריכים להשיג. זה מאוד מציאותי, הרבה יותר מציאותי מאשר "העולם המדומה" שלנו. וכיצד לעשות זאת, על כך מספר המאמר "אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור מס' 3 מכנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
באיחוד עם הבורא

להפוך את הבורא לשותף
על פני ההבדלים בין האור לחושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest