מטרת הבריאה

לאחרונה מתפרסמים מחקרים רבים המצביעים על כך שלאבולוציה יש כיוון המוכתב על ידי הסביבה. למשל, חוקרים מישראל ומגאנה גילו שלתושבי אפריקה יש מוטציות שמגנות עליהם מפני מחלת המלריה שנפוצה שם, לעומת תושבי אירופה, ששם המוטציות האלו נדירות. במחקר נוסף של אוניברסיטת קליפורניה ומכון מקס פלנג בגרמניה, גילו שמוטציות בצמחים אינן אקראיות, אלא הן כאלה שמועילות לצמח. מחקרים אלה מטילים ספק בעיקרון היסודי ביותר של תורת האבולוציה של דארווין, עליה הסתמך מדע הביולוגיה ב-150 השנה האחרונות. שאלה: מה אומרת חכמת הקבלה על נושא האבולוציה?

תשובתי: כמובן שיש אבולוציה, השאלה באיזו מסגרת היא קיימת ואיך היא מתקדמת, האם קיים בה "סוף מעשה במחשבה תחילה"? האם האבולוציה נובעת מתוך כך שיש נקודה סופית של התפתחות, ואז כל ההתפתחות מתקדמת על הקו הזה ואין לה לאן לברוח?

כשמסתכלים בצורה כזאת, אומרים שיש כאן כוח עליון. זה לא כוח עליון, אלא זה הטבע. הטבע נמצא למעלה מאיתנו. יש לו ראייה והרגשה של המצב הסופי. לכן כדאי לנו לחקור עוד ועוד עד כמה הדברים אלה קיימים בכל יצור. אין בכך שום דבר מיוחד, ההתפתחות היא מטרתית והדרגתית, והיא לא נדחפת קדימה רק על ידי כוח אחד, אלא יש כאן כוחות רבים שחלקם שייכים למצב העתידי שקובע מי מתפתח, לאן מתפתח, לאיזו צורה וכן הלאה. בלי זה אנחנו מדברים על הטבע כמו על בלגן אחד גדול ללא כיוון ומטרה, ומה שקורה, קורה רק לפי סטטיסטיקות של המתמטיקאים, ללא שום שכל. אבל הטבע חייב שתהיה לו מטרה שלפיה הוא מקיים את עצמו ומגיע אליה, וזה נקרא "מטרת הבריאה".

שאלה: ומי קובע את מטרת הטבע?

תשובתי: הטבע בעצמו. "א‑להים" בגימטרייה זה "הטבע".

 

מתוך ישיבת כתבים, 3.2.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest