דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטרה, שאין חשובה ממנה עבורנו

מטרה, שאין חשובה ממנה עבורנו

laitman_2010-11-10_3207_us-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

שאלה: יתכן, שהיה נכון יותר להשתמש כמה שפחות במושג "מחסום" (הגבול בין העולם הגשמי לרוחני)? כיוון שרבים רואים דווקא בו את מטרתנו, ולא כאחד השלבים בדרך הרוחנית.

תשובתי: המחסום הוא המטרה שלנו, אם אני נמצא בעולם הזה, אז המחסום זו המדרגה הבאה שלי. אם אני נמצא בכיתה א', המטרה שלי היא לעלות לכיתה ב', ואז מכיתה ב' ל-ג'. המטרה שלי אינה לקפוץ מכיתה א' לכיתה י'. אף על פי שאני יכול לומר שאני משתוקק לזה, אך בפועל זה לא כך. הלוואי ונבין מהו "מחסום" ונרצה להיות במצב הזה.

"מחסום" זו מדרגה שבה סוף סוף אני מוכן, בעודי נמצא בעולם הזה עם כל הרצונות שלי, לבטל אותם למען השגת ההשפעה. במידת ההתקדמות במדרגות הרוחניות, הרצון שלי יגדל ואני אצטרך לבטל את עצמי שוב ושוב, אך המדרגה הראשונה היא החשובה ביותר, היא נקראת "הלידה הרוחנית", ולכן אני חושב שעבורנו המחסום הוא המטרה.

אך בכל זאת, צריכים גם להשתוקק למצב הסופי. המקובלים אומרים שעליי לתפוס כאחד שלם את עצמי והקבוצה, את הלימוד כאמצעי, ואת עולם אין סוף. כך אני מתקדם.

אך המחסום הוא המדרגה הראשונה בסולם הרוחני. בו מתרחשת עליית המלכות לבינה. וכשהמלכות עולה לבינה ורוכשת את התכונה שלה בפעם הראשונה, זהו הישג גדול! אתה מיד מקבל את הרגשת העולם הרוחני, ומרגע זה והלאה אתה כבר יודע מה אתה עושה, אתה מבין על מה מדובר בספרי המקובלים. אתה נמצא בשטח לא מוכר, ועל ידך ספר שהוא כמו מפה. אתה קורא את מה שכתוב שם, ורואה מה מתרחש באותו המקום בו אתה "מטייל". ועכשיו אתה מתקדם מתוך הכרה, בעיניים פקוחות.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להיות מעבר למחסום!
הקריטריונים לביטול עצמי
תהיה אובייקטיבי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest