דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחשבת הבריאה והתפתחות הרצון

מחשבת הבריאה והתפתחות הרצון

שאלה: אילו תכונות יש לבורא?

תשובתי: בורא, זו תכונה של הטוב המוחלט, אהבה חלוטה. מחשבת הבריאה מסתכמת ביצירת נברא שיוכל להפוך להיות שווה לבורא, לעלות למדרגה שלו.

אם מלכתחילה היו לנו תכונות של הבורא אז היינו קיימים בתוכו, מבלי להרגיש קיימים. כדי להרגיש בו זמנית גם את עצמנו וגם את ההידמות שלנו לבורא, צריכה להיות בתוכנו הרגשת השוני שלנו מהבורא: מה זה אנחנו ומה זה הבורא, וכל המרחק בינינו, הוא הרגשת הריחוק והניגוד וגם ההידמות והשוויון לבורא. זו הסיבה שנבראה על ידי הבורא מערכת בריאה שלמה שמבצעת עלינו פעולות במטרה להביא אותנו להידמות אליה.

הדבר הראשון שהבורא ברא, זה רצון ליהנות. הרצון "יורד" מהבורא לפי חמש בחינות ירידה עד שמגיע לדרגה של העולם שלנו, שבו מתרחשת התפתחות של הרצון, האבולוציה שלו, בנייה של כל מה שיש בעולם שלנו: יקום, כדור הארץ, כוכבים אחרים ואנחנו. עכשיו אנחנו מתחילים לעלות חזרה לבורא. בסופו של דבר אנחנו משיגים מצב שבו אנחנו הופכים להיות דומים לו, עולים לאותה דרגה שלו. זה קורה בהתאמה לעלייה שלנו במדרגות של חמישה עולמות או ב – 125 מדרגות.

שאלה: כיצד גילינו שהמשימה שלנו מסתכמת דווקא בעלייה?

תשובתי: בהיותנו במצב הנמוך ביותר, אנחנו מתחילים להרגיש איזו נטייה לעלות כלפי מעלה. הנטייה הזו נקראת ה"נקודה שבלב" שמושכת אותנו קדימה. החל מרגע זה, ברגע שבנברא מתגלה רצון לעלות, הוא נחשב לאדם בהתאם למטרה שלו, מפני שהוא משתוקק לנקודה העליונה שנקראת "אדם", שזה אומר "אדמה לבורא".

באופן כזה מחשבת הבריאה כוללת בריאה של חמישה עולמות, ירידה של הנברא למטה, יצירת הנשמה, ואחר כך התיקון שלה.

שאלה: נדמה, שהאבולוציה צריכה להסתיים ברגע מסוים?

תשובתי: האבולוציה תסתיים ודי מהר. היא כל הזמן מתרחשת בהאצה. לכן תחילה התפתח החלל, אחר כך כדור הארץ, ואחר כך האדם. אנחנו מתפתחים בצורה כל כך סוערת כך שאין יום הדומה לקודמו. ובכן, הבורא ברא רצון ליהנות שמתפתח, "יורד" והופך להיות יותר ויותר אגואיסטי. אחר כך, בבריאת הנשמה הרצון רוכש כוונה. תחילה, בנקודה הנמוכה ביותר, זוהי כוונה אגואיסטית, למען עצמי.

אחר כך מתרחשת עלייה של הרצון, והוא משנה את הכוונה לכוונה אלטרואיסטית. הרצון תמיד משתנה לפי הכוונה, מאחר והוא בפני עצמו "אדיש", זה פשוט חומר, כל החומר שבטבע.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.04.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest