מחצית השקל החסרה

שאלה: אני מוכן לממש את עצת הרב אם זאת משימה מסוימת וברור מה צריך לעשות. אבל כיצד עליי לממש את העצה לגלות עולמות רוחניים בקשר עם החברים? זה ממש לא ברור.

תשובתי: אם אני נמצא בקבוצה ואין לי שום רגש כלפיה, אז זה נקרא שאני מנותק מהעולם הרוחני. העולם הרוחני הוא מקום, רצון להשפיע. והרצון לקבל הוא העולם הגשמי.

העולם הרוחני הוא המקום בינינו, הרצון המשותף שאנחנו ביחד נבנה ונתחבר בו. במרכז הרצונות המחוברים אנחנו נגלה – נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה, שנקראת בורא, הכתר, שמתגלה כתוצאה מהמאמצים שלנו.

את זה מלמד המורה שלנו, המדריך הרוחני, ועלינו לממש זאת. כיצד בדיוק עושים זאת, כתוב בספרים. אם אנחנו מבררים שלא מסוגלים לממש זאת, אז אנחנו צועקים, מתפללים ומבקשים. ובנוסף לכך יש עוד אפשרות, והיא – לצאת להפצה. אז אנחנו נרגיש שאנחנו חייבים לחזור לקבוצה ולקבל כוח ממרכז הקבוצה להמשך ההפצה.

ומההפצה אנחנו שוב חוזרים למרכז הקבוצה כי רק דרכה אנחנו יכולים להביא מילוי לאנשים. כשעובדים בצורה הדדית אנחנו נעבור כל הזמן שינויים ושילובים בתוך החסרונות שלנו.

הערה: אני מבין כיצד לבצע פעולות גופניות: לצאת להפצה, לשבת בשיעור. אבל אני לא יודע כיצד משיגים קשר עם החברים וכיצד מגלים בינינו עולמות רוחניים.

תשובתי: כדי להתחבר עם החברים ולגלות בתוך הקשר את העולם העליון, אתה צריך רק להשקיע את "מחצית השקל", לעשות רק חצי מהעבודה. אתה צריך רק לפתח את החיסרון ואפילו הוא יגיע מהמאור המחזיר למוטב. וגם המילוי יגיע מהאור.

אבל, מצידך נחוצה פעולה כלשהי כדי להתחבר עם כולם, במידה שאתה מסוגל, בצורת משחק. תצא להפצה לקהל הרחב, תעשה משהו לטובת הבורא. אם זה מוצא חן בעיניו אתה חייב לעשות לפחות מחצית או רבע מהפעולה ו"ה' יגמור בעדך".

אל תחשוב על התוצאה, כי ברור שאתה לא מסוגל לעשות שום פעולה רוחנית. את זה עושה האור. אבל מצידך נחוץ המאמץ, ואפילו לא כלפי האור, אלא כלפי הכלי הכללי. ומתוך זה כבר תיוולד התפילה לאור.

אין שום אפשרות אחרת מלבד ההפצה, כלומר, מלבד החיבור בתוך הקבוצה וכלפי חוץ. כאשר אנחנו יוצאים להפצה אנחנו יוצאים לחיבור. הרב"ש כותב, ש"העיקר הוא אחדות החברים והתאמצו בזה יותר ויותר כי יש בה לשלם בעד כל החסרונות", כולל החסרונות הגשמיים. הכול מסתדר אם יש אחדות בינינו, כי האור העליון משפיע וממלא את כל החסרונות.

לכן, אנחנו יוצאים החוצה כדי לחבר אלינו כמה שיותר חסרונות חיצוניים.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האור מתוך מרכז הקבוצה
סמוך למדרגה הרוחנית הראשונה
להראות דוגמה של איחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest