דף הבית / חינוך, ילדים / מחוברים על ידי שנאה

מחוברים על ידי שנאה

כדי להיפטר מהצרות, אנחנו חייבים ליצור קשר עם המחשבה הכללית המקורית שמפעילה את כל הטבע. ואנחנו מיישמים אותה על ידי "הכלים הפנימיים", דרך הקשר הנכון בין בני האדם.

כיום אנחנו, על ידי השכל שלנו, על ידי הכוח המכוון של הרצון שלנו, מקרינים סביבנו "גלים" של השפעה רעה – "נגיפים" אמיתיים של שליטה, ניצול הזולת וכן הלאה. כאשר הם עוברים מאחד לשני, ה"נגיפים" הללו גורמים לתופעות שליליות שונות. אני מדביק את האחרים, ולאחר מכן, הזיהום הזה חוזר אליי, מוכפל פי כמה. בסוף, כולם סובלים במרחב מזוהם משותף – באנושות הנמצאת ברשת של שנאה הדדית.

זוהי המערכת בצורתה הנוכחית שלה: שנאה, יריבות, קנאה, תאווה, גאווה, שליטה, דחף נצחי להשתמש בכל דבר לטובתי.

מה לעשות? – לחפש דרכים להפוך את המערכת הזו על פי העיקרון: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", ו"ואהבת לרעך כמוך". בעזרת המורה והסביבה הנכונה אתה תתחיל לשנות את המחשבות שלך ולהפנות אותן לקשר הנכון, לטובת העולם. והמחשבות האלה יתחילו להתפשט מסביב כמו גלים – הפעם בצורה של "נגיפים" מועילים.

מדוע "נגיפים"? משום שהם חודרים אל האחרים ללא ידיעתם. אתה כאילו מנהל את האחרים על ידי הכוונה הטובה של מחשבותיך, והיא משנה אותם לטובה ולא לרעה.

כך אתה הופך את העולם לבריא יותר. הרי, מהבהב בך החלקיק של אותו ה"ניצוץ", שהוליד את היקום, ואתה הופך ל"נציג" שלו, אתה מפעיל אותו. הוא הפעיל את האנושות, ועכשיו האנושות מפעילה אותו, היא משתמשת באור הזה, בכוח העליון.

שאלה: האם ה"נגיפים" המועילים מסוגלים לפרוץ את המגן האגואיסטי שלי ולהפוך אותי לאלטרואיסט?

תשובה: לא, זה רק חצי מהעניין. אף אחד אינו לוקח ממך את חופש הבחירה. המחשבות החיצוניות, שנתמכות על ידי הגורמים האחרים במערכת היחסים שלנו, כגון אמצעי התקשורת, קרובי המשפחה, המכרים וכן הלאה, אינם מכריחים אותך, אלא רק עוזרים לך להגיע להחלטה. יש להם השפעה חיובית, ובהדרגה, ממקורות שונים, הם מביאים לך מסר על כך ששורש כל הבעיות שלנו, אם זה הכלכלה, איכות הסביבה, הפיננסים, הבריאות, הגירושין, ההתמכרות לסמים, ההתאבדויות, לחץ הדם, הסוכרת, ועוד – נמצא בקשר בין בני אדם. הקשר הזה יצא מהאיזון: כולם רוצים לרמות אחד את השני, אף על פי שהם צריכים, להיפך, לשמור על האיזון ביניהם.

המסר הזה נכנס בך בהדרגה, ואחר כך אתה מקבל איזושהי מכה – נניח, בעיה בעסק או מחלה, או אולי הילדים שלך מסתבכים בסמים וזנות. יש מספיק הזדמנויות כדי להגיע לנקודת התורפה שלך. ובדרך כלל, לא ניתן לפתור בעיות כאלה באמצעות כסף.

ואז אתה מתחיל לחשוב על חייך: "איך אני יכול לתקן אותם? איך לאזן את הצרות? איך להמתיק את המצב?", בהדרגה, אתה מתחיל להבין שהסיבה האמיתית למה שקורה היא חוסר האיזון הכללי בחברה האנושית. ולכן, יש צורך ליצור איזון.

שאלה: נניח, שאתם "מפציצים" אותי ב"נגיפים" חיוביים. אבל גם אני בעצמי מייצר "נגיפים" – אגואיסטיים. אז מדוע ה"נגיפים" שלכם יהיו חזקים יותר?

תשובה: מכיוון שאנחנו נמצאים ביחד עם הטבע. יש תוכנית כוללת ואנחנו מיישמים אותה, מקדמים אותה. קל לנו, כי אנחנו פועלים בהתאם למנגנון העליון. אבל אתה, לעומת זאת, הולך נגדו, נגד הזרם. ולכן, כל יום הבעיות שלך מתגברות, עד שאתה "תפשוט את הרגל" לגמרי.

לבסוף, אם נדבר במונחים של העולם הזה, אנחנו חייבים להגיע למערכת שלמה, לאיזון בינינו לבין הטבע כולו – הדומם, הצומח והחי. שני הכוחות – החיובי והשלילי – צריכים להתחבר בתוכי לכל גובהם, באיזון ובתמיכה הדדית. הם לא מבטלים זה את זה, ולא משאירים אותי באמצע, לא, אני משתמש בשניהם לטובה, להשפעה לזולת. זה האיזון האמיתי.

אז אני אהיה כמו "הניצוץ" המקורי, אני במודע אתחבר לתוכנית הכללית של הטבע ואחזור לשורש שלי – להשפעה ולאהבה.

שאלה: האם האהבה הזאת כבר עכשיו יכולה לעזור לנו להתמודד עם הצרות והבעיות?

תשובה: כמובן, מכיוון שהיא מכילה בתוכה את השנאה – היא לא מבטלת, אלא דווקא מכילה.

ראשית, אני מגלה בתוכי את האגו, את הרע בכל גובהו – כלומר, הרצון להשתמש בזולת לתועלת עצמית. אני רוצה להוציא מהאחרים את המקסימום האפשרי, וזה עוזר לי להבין ולהרגיש אותם בצורה יסודית. באופן אידיאלי, אני צריך להכיר אותם באופן יסודי, עד לתא האחרון – כדי לשאוב מהם את כל ה"מיץ" בצורה מקצועית, לנצל אותם עד תום, ואז לזרוק אותם כמיותרים. זה מה שהאגו שואף אליו. אם הוא לא היה קיים, אני לא הייתי יכול ליצור קשר עם אף אחד אחר. האגו עוזר לי "לבלוע" את הזולת , להבין אותו בצורה מלאה.

עכשיו אני, להיפך, רוצה לעזור לך, להביא לך מתנות. ואיך אני הייתי יכול להסתדר בלי אגו בהשפעה הזאת? למעשה, אני ממשיך להשתמש בכל ה"נגיפים", אך הופך אותם לטובה. יצר הרע הופך ליצר הטוב..

אותו התהליך קורה היום בכל העולם, שהפך לאינטגרלי באמצעות האגו. אנחנו מגלים קשר הדדי בלתי נפרד, ובו זמני – שלילי, שממש הורס, הורג אותנו. האיחוד האירופי נקרע לחלקים, אבל לא יכול להתפרק. אנחנו תופסים את הראש, אבל אין לאן לברוח: בלתי אפשרי לקרוע את החוטים. והפיתרון הוא רק אחד – לתקן את הקשר בינינו, אם כבר אי אפשר לברוח מזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 81, 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האם החיידקים באמת חכמים יותר מאיתנו?
השורש של כל המחלות
לצעוד יחד עם העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest