דף הבית / המשבר ופתרונו / מזרח תיכון חדש

מזרח תיכון חדש

שאלה: איך האיחוד של העָם היהודי ישתקף ביחסים שלו עם השכנים באזור?

תשובתי: הם יתחילו פתאום להתייחס אלינו כאל ידידים הטובים ביותר. במידת התיקון העצמי אנחנו נראה כיצד הם משתנים ומתמלאים באהדה כלפינו.

ואילו אנחנו, מצידנו, נאחד את כל העמים לאחד, ללא שום הבדלים. צהובים, לבנים, שחורים, אדומים, מה זה משנה? הם ייכנסו תחת החסות של השלום, כלומר של שלמות ואהבה, בזה שמקבלים את העיקרון הזה, לומדים אותו, משתנים בהתאם אליו ובאותה מידה הופכים לאחד שלם.

כך זה ייצא, שתושבי חבל עזה ירצו להיות דומים לנו, ירצו לבנות אותה ידידות ולהשתמש בכל הטוב שלה. הם ירצו להתקרב אלינו, ירגישו דחף לזה. מספיק שאנחנו נשתנה, והדחייה שלהם תתחלף במשיכה. השנאה של היום תהפוך להופכיות, מפני שאנחנו בעצמנו נשתנה בצורה קוטבית.

הם ירגישו שיש בידינו מפתח לחיים מושלמים. הם ירגישו שליהודים נפתח והתגלה איזה כוח מיוחד שעושה אותם מושלמים, והודות לחידוש העצמי הזה הטבע מתייחס אליהם בחסד בכל. כאילו שמעל לעָם נפתחה "מטריה על טבעית", התפשט כוח שנמצא מעל לקיום הרגיל שלנו.

כולם ירגישו דחף לאותו הדבר, ואנחנו נהיה חייבים להפוך להיות "אור לגויים", ללמד את כל העולם כיצד זה מושג.

לכן, לחברה הישראלית דרוש חינוך עצמי שיאפשר לנו להגיע לשלום זה עם זה, והשלום הזה יתרחב, יפרוץ החוצה לכל האנושות.

כך העולם בנוי: התהליכים שבו הולכים מפנימי לחיצוני. לכן אם אנחנו מבצעים את העבודה שלנו ביחסים בינינו, אז היא תתפשט לכולם.

ואז אנחנו נהיה מחנכים, מה שמהווה השיטה האינטגרלית בפני עצמה, שיודעים לממש אותה. כל אחד מאיתנו יהפוך להיות מדריך לשלמות האהבה והאיחוד בין בני האדם.

לאט לאט העמים ילמדו את זה וישתנו, והגבולות ביניהם יתחילו להיעלם. הם לא ירגישו יותר הבדלים בינם לבינינו. כי העניין הוא בכלל לא בפרצופים, אלא שאתה מרגיש כל אדם מבפנים.

אז גם תושבי חבל עזה יהפכו להיות לנו לאחים, כבר לא "בני דודים" כמו היום, אלא אחים.

באופן כזה, המהפכה החברתית-חינוכית שהחלה בישראל תתפשט על כולם ותביא לעמים שלום עולמי כולל. האיחוד של עָם ישראל זהו הצעד הראשון בדרך לאיחוד של כל המין האנושי. השלום בישראל והשלום בעולם כולו קשורים בקשר ישיר של סיבה ומסובב.

ומכאן מובן מה יקרה אם אנחנו לא נעשה את זה, אם לא ניתן לעולם את אותו השלום שהם כל כך זקוקים לו. אז להיפך, כל העולם "יתנפל" עלינו, בכך שירגיש שנאה תת הכרתית וירצה להשמיד אותנו, מבלי שיידע בעצמו למה.

שאלה: כולם מדברים על מזרח תיכון חדש. כיצד לדעתך הוא צריך להיראות?

תשובתי: ללא גבולות. פשוט אנשים שחיים כאחים, פתוחים זה לזה. מתגלה בהם כוח של השפעה, אהבה, יש להם תפיסת מציאות אחרת, חברה אחרת, הדוגלת בגישה רציונלית ולא בגישה תחרותית.

ואת המזרח התיכון החדש מנהלת קבוצה של אנשים חכמים שמתמצאים בחינוך האינטגרלי, הנושאים את ערך אהבת הזולת, היודעים לדאוג לכולם יום אחר יום.

שאלה: וזה אפשרי?

תשובתי: זה הכרחי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 348, 10.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח החיבור יפרוק את המחבלים מנשקם
ארץ ישראל: הזכות להתיישבות עראית
המשימה המיוחדת של עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest