דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מורה – הוא מורה דרך

מורה – הוא מורה דרך

מיכאל לייטמן

תלמיד הרוצה להתעלות רוחנית (בתכונות ההשפעה שלו), חייב "לבטל" את עצמו (את האגואיזם שלו) ו"להידבק" למורה מתוך רצון לרכוש את תכונות המורה.

כמובן שהוא לא יצליח לעשות זאת בכוחות עצמו, אבל על ידי המאמצים שישקיע, הוא ייצור תנאים שיאפשרו למורה להתחיל "להעלות" אותו לדרגת השׂכל שלו ולהרגשת העליון, למדרגתו. כך מתקדמים ברוחניות.

כל פעם יש מצב ביניים כלשהו בין שני מצבים – מדרגה, אח"פ דעליון – שמעלה אותך מעלה. (ראה ספר תלמוד עשר הספירות כרך ג', הסתכלות פנימית).

העליון, המורה, מוריד את עצמו עד לדרגת התלמיד ומתגלה כלפינו כשהוא כמעט כמונו – כדי שאנחנו נוכל להצטרף אליו, בדומה לאבא, גדול וחכם, שמשחק עם ילדו הקטן במשחקים שלו. מדי פעם הוא מתראה לנו כ"לא מתוקן", וכך הוא מראה לנו מה עלינו לבטל בתוכנו, כדי להידבק אליו לצורך עליה.

אם אח"פ דעליון לא היה יורד כלפי התחתון, לתחתון לא הייתה שום אפשרות לעלות. תלמיד חייב למצוא לו מורה, אחרת הוא ימשיך לדרוך במדרגתו!

המורה נמצא בשתי המדרגות בו זמנית: הן בדרגת התלמיד, שאליה הוא מוריד את עצמו בכוונה תחילה, והן במדרגתו העליונה, שבזכותה הוא יכול להעלות אותך.

בכל מדע נדרש מהתלמיד לבטל עצמו כלפי המורה, אחרת הוא לא ילמד ולא יקבל ממנו דבר.

וכשאתה עולה למדרגת המורה, אתה מגלה את המדרגה הבאה, היותר גבוהה, אשר הופכת להיות המורה שלך. אתה כל הזמן מבטל עצמך, וכל פעם מגלה מורה גבוה יותר.

"המורה" מחבר אותך עם מדרגה עליונה יותר, ולכן הוא נקרא מורה, ואילו המדרגה הבאה אחריו נקראת בורא.

he-2009-11-18_bs-igeret-45-1927-pg-132_lesson_bb.jpg

ההתקרבות וההתחברות עם המורה אינה תלויה בקרבה פיזית, ולא חשוב אם התלמיד לומד ממנו ישירות או שלא דרך האינטרנט.

אם התלמיד מקשיב לדברי המורה, מבצע אותם ומבטל עצמו במסירות ומשתדל להבין מה חושב המורה – אין זה חשוב היכן הוא נמצא !

תלמיד כזה יקבל הכול דרך אותו ערוץ רוחני שהוא יפתח לעצמו כלפי מעלה. הרי המורה – זה לא גוף פיזי, אלא מדרגת ביניים בין התלמיד לבין הבורא.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 18.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
לימוד להשפעה
תוכנת קשר עם הבורא
הזדמנות יחידה לעלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest