דף הבית / המשבר ופתרונו / מומחה לשלב הבא של המשבר

מומחה לשלב הבא של המשבר

דעה: איזור האירו נמצא בדרך לדיכאון עמוק. במהלך ההלם הכלכלי הבא, ההידבקות יכולה להתפשט מהר בשרשראות הגלובליות של האספקה, ובזה לגרום לקריסה כלכלית גלובלית.

התלות ההדדית שלנו מסמלת, שכולנו יחד נמצא את עצמנו בזה. הזעזועים הפיננסיים יכולים להתפשט בעולם תוך שניות ספורות. בערים המודרניות הגדולות יש מלאי של מזון לשלושה ימים.

כאשר הכלכלה שוקעת, היכולת לטפל בחובות הישנים נעלמת, ובעלי החוב הופכים לנטולי יכולת להחזיר את החובות. המורכבות הגוברת דוחפת את המערכת יותר ויותר רחוק מהאיזון. עשרות מיליארדי קשרים הדדיים שבשרשרת האספקה הם יותר מדי מורכבים מכדי שמישהו יבין אותם במלואם.

ההחלטות הפוליטיות נשענות על מודלים כלכליים לתנאים יציבים מיושנים. המשבר הכלכלי גורם לפיצול החברה. התפשטות הפחדים והצמיחה של הלאומניות הם סימנים של המשבר הכלכלי.

בָּצוֹרוֹת בקנה מידה נרחב באזורים גדולים של הפקת תוצרת, כמו ארה"ב והודו, רק מחמירות את המצב. המשבר הבא יהיה ענקי, העולם לא יוכל להתכונן אליו. המתח הגובר בכלכלה הגלובלית הופך אותה לפחות ופחות גמישה.

תגובתי: דווקא משום כך אנחנו לא יכולים לחכות לתנאים טובים יותר להפצת שיטת תיקון העולם, אלא צריכים להשקיע את כל המאמצים כדי שיהיה ידוע לכולם על הסיבות האמיתיות של המשבר ועל דרך היציאה ממנו.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר מערכתי, נסיגה של האנושות
המשבר העולמי: פרספקטיבות
מגיע משבר עולמי חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest