דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוטציה של יחסים הדדיים אנושיים ותיקונה

מוטציה של יחסים הדדיים אנושיים ותיקונה

"ובכל בהמה לא תתן שכבתך לטמאה בה ואשה לא תעמד לפני בהמה לרבעה תבל הוא." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "אחרי מות", פרק י"ח, פסוק כ"ג).

"לא תיתן שכבתך… לפני בהמה", מסמל חיבור עם החלק הבהמי שבי. אבל בשילוב רצונות רוחניים לא יכול להיות איזון בין החלק הבהמי והחלק של האדם, שיכול היה להרשות עבודה בעל מנת להשפיע.

החלק הבהמי צריך להיות נצרך רק בצורת מזון או לבוש שהוכן מפרווה, מעור וכדומה.

ברוחניות לא מפרשים את הדברים האלה במיוחד, מפני שהכול מובן מתכונות של אור ההשפעה (חסדים) ואור הקבלה (חכמה). לכן אנחנו צריכים כל הזמן לחזור לכך, שהרצון לקבל משנה והופך את עצמו לרצון להשפיע, כי חוץ מזה אין יותר שום דבר.

"אל תטמאו בכל אלה כי בכל אלה נטמאו הגוים אשר אני משלח מפניכם." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "אחרי מות", פרק י"ח, פסוק כ"ד).

המקור של יחסים לא נכונים בין בני אדם מתחיל במצרים. הם היו מאוד פופולריים ביוון, ברומא העתיקה והפכו לפולחן אמיתי.

מנקודת מבט רוחנית, זוהי תוצאה משבירת האובייקט הרוחני, "אדם", והמשך חדירה הדדית של כל חלקיו זה בתוך זה, כאשר תכונות אחדות נכנסות לתכונות המנוגדות להן לגמרי ויוצרות כל מיני מוטציות אפשריות.

יוצא שתכונות, אשר לחלוטין אינן תואמות זו לזו, מוצאות את עצמן יחד. התופעה הזאת קיימת גם בדרגות דומם, צומח וחי, אבל בעיקר זה מתגלה בצורה מובהקת בדרגת "אדם" ומתוקנים דווקא בה.

כל האיסורים לחיבור כזה מצוינים רק בתורה וחלים רק על אלה שמתקנים את תכונת ה"אדם" שבהם, תכונת הנשמה. בכל שאר האמונות, האיסורים האלה אינם קיימים. להיפך, הם העלו את השילוב והזיווג הזה, הפכו אותו לפולחן: למאגיה שחורה, סאדו מזוכיזם, וכולי.

היה נדמה, מאיפה נובעת כביכול ההשמדה העצמית הזאת, כאשר האדם כאילו עושה מעצמו כלום או מדמה את עצמו לבהמה? זוהי תוצאה של השפעת האור על החלקים השבורים והלא מתוקנים של הנשמה, ולכן נדמה שבפעולות כאלה, שנקראות "מעשים רוחניים", יש משהו נשגב ומרומם.

במילים אחרות, לפני כן "העמים שבנו" היו דומים לעם המצרי, ואנחנו לא צריכים להיות תואמים לזה. אבל זה נוגע רק לאלה שמתקדמים בלימוד התורה.

שאלה: אז למה במקרה כזה כולם קוראים את התורה?

תשובתי: התורה ניתנה כדי להכין את כל העולם לתיקון העתידי הכולל.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עלויות של קומבינטוריקה
ליצור מעצמי אדם
והתקדשתם והייתם קדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest