דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוטציה של האגו, שהורג את עצמו

מוטציה של האגו, שהורג את עצמו

אם יש בנו רק רצון אחד לקבל, ושום דבר חוץ מזה, אז אנחנו פועלים כמו רובוטים. ברגע שמאיר לנו תענוג כלשהו, אנחנו מייד מתחילים לרדוף אחריו, וברגע שמרגישים ייסורים, אז מנסים להסתתר ולברוח מהם. זאת היא ההתנהגות הטבעית של כל נברא: דומם, צומח או חי.

אדם רגיל בעולם שלנו לא שונה בזה מהחיות, מפני שגם בו פועל רק הרצון לקבל. רק שהרצון שלו יותר משוכלל ומבולבל, כי האדם לא מבין מהיכן זה פתאום מגיע.

הבהמות פועלות לפי האינסטינקטים הטבעיים שלהן ושום דבר חיצוני לא משפיע עליהן. ואילו האדם מונע על ידי תכונות, כמו קנאה, תאווה וכבוד. הוא מתפעל מהסביבה שיכולה להשפיע לו כל מיני ערכים, שמנוגדים לטבע הטבעי שלו ושהורסים אותו.

החברה פועלת לא לטובת האדם הפרטי, אלא לטובת כל החברה הכללית האגואיסטית ההרוסה. אם אדם אחד הוא אגואיסט, אז הוא פועל פשוט כמו בהמה עם האגו הקטן שלו. הוא מנסה להסתדר כמה שיותר טוב בעולם הזה: לבנות לעצמו בית טוב יותר, בתנאים יותר בריאים ונוחים. הוא משתדל לעשות את מה שמועיל לגוף שלו.

כך התפתחו בני האדם בימי קדם. אבל לאחר שהאגו שלהם גדל וחייב אותם להתחבר ביניהם, כדי להרוויח עוד יותר זה על חשבון זה, אז החיבור האגואיסטי הזה הוליד תופעה כמו "דעת החברה". וההשפעה הזאת של הסביבה הפכה למזיקה עבור כל אדם פרטי, מפני שמחיבור כזה לא רק שהאגו גדל, אלא גם קיבל כל מיני צורות מעוותות שרחוקות מהטבע.

זה לא היה חיבור טבעי, אלא חיבור מעוות של הרצונות. כי כאשר מתחברים הרבה אגואיסטים, אז הרצונות שלהם מנוגדים זה לזה ובכלל לא מובן איך הם יכולים להתחבר. ולכן השפעת הסביבה על כל אחד הביאה לכאלה עיוותים וקלקולים של הרצון הטבעי: כמו קנאה, תאווה, כבוד ושליטה.

כך התפתחה האנושות. מצד אחד, בכל אחד גדל האגו שלו. וכתוצאה מהחיבור המעוות של האגואיסטים האלה יחד ותחת ההשפעה השלילית של המערכת החברתית על כל אחד, החברה התפתחה בכיוון ההפוך לקדושה, למצב המתוקן, שאליו אנחנו בסופו של דבר צריכים להגיע בעתיד.

הערכים של החברה שלנו כבר מזמן התרחקו מהצרכים האנושיים הטבעיים במיליוני שנות אור… כתוצאה מכך, אנחנו כולנו פועלים בהתאם לערכים המלאכותיים האגואיסטיים האלה, שרק מזיקים לנו. אבל אנחנו מחויבים לפעול בצורה כזאת, מפני שאנו כפופים לחוק השפעת הסביבה על האדם.

וכל הבעיה טמונה בכך, שהסביבה הזאת היא לא טובה והאגו הגדול המורכב והמעוות שלנו שעבר מוטציות מדור לדור. ולכן אנחנו אפילו לא מבינים, שהוא משפיע על כל אחד ומחנך אותו בכאלה כיוונים שהפוכים לצורה הטבעית הנכונה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 29.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם עם אקדח
במה האגו טוב?
מחוברים על ידי שנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest