דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה נמצא מעבר לפסגת האושר?

מה נמצא מעבר לפסגת האושר?

שאלה: כיצד יכולות להתקיים ולהשתלב יחד שתי התמונות, גם של העולם הרוחני וגם של העולם שלנו?

תשובתי: האדם יכול לראות את העולם הרוחני דרך העולם שלנו. העולם שלנו נבדל מהעולם הרוחני, בכך שבעולם הרוחני מתגלים לאדם יותר ויותר קשרים, סיבות ותוצאות של העולם הזה. בנוסף, האדם מתחיל לראות את המערכת הזו, להרגיש בתוכה את הנשמות, "כלים" נוספים, רצונות, מחשבות וכו'.

איך ילד קטן מתייחס לעולם? הוא אמנם קיים בעולם כמונו, אך הוא לא שם לב לכל הפרטים שאנחנו שמים לב אליהם, מפני שאנו מודעים להם ומבינים את מהותם ואת הקשר שלנו אליהם, ואילו ליבו של הילד נמשך לצעצוע קטן וזה הכול. דוגמה זו משקפת את חוסר ההתפתחות הרוחנית שלנו. כאשר נתפתח נראה סביבנו עולם שלם. אנחנו לא צריכים ללכת לשום מקום, אלא לראות דרך העולם הזה את הקשרים ההדדיים שקיימים בו, ואז נגלה את העולם העליון.

שאלה: נניח שכולם השיגו את האושר, את פסגת ההתפתחות שלהם, התחברו עם הבורא וגרמו לו נחת רוח, מה הלאה?

תשובתי: כאשר האדם מגלה את העולם העליון, הוא מתחיל להיכנס לתוך מערכת שבה אין "הלאה". אין זמן, אין מרחק, אין צירים, אין תנועה, יש רק השגה גדולה יותר ויותר של דרגה מסוימת, שנקראת "גמר תיקון" של המערכת, השגת הבורא, ומה הלאה איננו יודעים. בינתיים עלינו להשיג את הדרגה הזו. לאחר מכן ניכנס למצב הבא שאותו נשיג ברוחניות. כאשר ניכנס לתוך העולם הרוחני, נעלה ב- 125 מדרגות של הסולם הרוחני עד לגמר התיקון המלא שלנו, וכאשר נתקן את עצמנו באופן מלא, ייעלמו המושגים של זמן, תנועה ומקום, טוב ורע, וכד', הכול יהיה טוב מוחלט, אור מוחלט, וניכנס לעולם הבא. כעת איננו יודעים עליו דבר ולכן איננו יכולים לתאר אותו בשום צורה. נוכל לדבר על העולם הבא רק לאחר שנתקן את עצמנו באופן מלא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.6.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest