דף הבית / מה נולד תוך כדי וויכוח? 

מה נולד תוך כדי וויכוח? 

שאלה: מאיפה הופיעו כל כללי הסדנה: לדבר לפי הסדר, לבטל את עצמך, לא להעביר ביקורת? הרי תוך כדי וויכוח נולדת האמת.

תשובתי: כל כללי הסדנה מבוססים על יסודות שמתוארים על ידי מקובלים, החל מספר הזוהר, כאשר עשרה מקובלים ענקיים התאספו יחד, הסתתרו במערה ושם כתבו את הספר. שם הופיע המושג "עשירייה", כיצד להתאחד בתוכה, מה צריך לעשות בה.

מאוחר יותר, המורה שלי רב"ש, תיאר בצורה מפורטת מאוד את היחסים ההדדיים בעשירייה. הוא הדגיש שליסודות של פעולות הדדיות בין בני האדם במעגל אין שום קשר לאימונים פסיכולוגיים.

הטענה, שהאמת נולדת תוך כדי וויכוח, לחלוטין איננה נכונה. כיצד יכולה להיוולד האמת תוך כדי וויכוח, אם כולם אגואיסטים, כולם חושבים בצורה לא נכונה ועוד בוויכוח ביניהם, באופן כזה מה שיקרה, מעשר אמיתות אגואיסטיות יווצרו עוד עשרים, שלושים, ארבעים אמיתות.

לא ראיתי שתוך כדי וויכוח נולדת האמת. לשם כך, אנשים צריכים להיות מיוחדים, ולהבין באיזה אופן עם האפשרויות המוגבלות שלהם אפשר להשתמש בעיקרון הזה.

בחכמת הקבלה זה לגמרי לא מקובל. אין וויכוחים, מפני שהאמת צריכה להגיע אלינו מדָרגת ההשגה הבאה, לא מהדרגה שלנו! אין לנו מה לחפש בתוכנו. נדמה לי שההיסטוריה האנושית כבר הראתה לנו את זה בבירור, אנחנו לא יכולים לחפור בתוכנו ולהוציא דבר טוב.

לכן לא צריך לחפש שום דבר, כולל גם שום "אמת". אנחנו רק צריכים להתאסף בינינו בכזאת צורה שבה נוכל להזמין הארה עליונה, אור עליון ואז נצליח בכל.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.10.2017 :

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest