דף הבית / מה יניע אנשים לעבוד יחד?

מה יניע אנשים לעבוד יחד?

שאלה: כלכלנים מצביעים היום על מוטיבציה של העובדים, כאחד האתגרים הגדולים ביותר. תנאי עבודה, בונוסים, תוספות שכר כבר לא מהווים אתגר. בסיס המוטיבציה השתנה לאחרונה, במיוחד בעידן מגפת הקורונה. איזו עצה תוכלו לתת לאנשים שלא יכולים למצוא מוטיבציה בעצמם?

תשובה: אני חושב שבקרוב נגיע למצב כזה שבו אנשים יתחילו ליילל במלנכוליה, כמו זאבים על הירח. ואז הם יבינו שהם זקוקים למוטיבציה הכי רצינית, כוח, יכולת לצאת ממצבם חסר התקווה. הם יתחילו לחפש מישהו שיוכל לתת להם את המוטיבציה הזו, והם יגיעו אלינו.

שאלה: מחקרים מראים כי מנהל בעל כישורים להקשיב לעובדים שלו מניע את העובד להישאר במקום עבודתו פי 13 יותר מאשר משכורת. אתה חושב שיש לזה עתיד? אחרי הכול, עבור רבים, המשכורת היא הסיבה היחידה לעבוד.

תשובה: לא. נגיע למצב שבו אדם מרוצה כל כך ממצבו החומרי שלא תהיה לו מוטיבציה לעבוד כמו שהוא עבד. הוא יתחיל לחפש רק רכיב יצירתי בעבודתו, אני חושב שנגיע לזה בקרוב.

שאלה: מהי, לדעתך הדרך היעילה ביותר להניע את קולקטיב העבודה?

תשובה: איחוד והשגת מטרה מיוחדת דווקא באחדות, שם מתגלות שכבות גדולות של עבודה על עצמך ועם אחרים. אדם יתחיל לחשוף יכולות פנימיות כאלה שלו ושל אחרים, שמראות כי אירועים מדהימים מתרחשים בעצמו ובסביבתו.

שאלה: אז אנשים שעושים עבודה משותפת יפיקו אנרגיה מכך שהם עובדים טוב ביחד?

תשובה: לא רק. אם הם מחוברים כראוי זה עם זה, אז הם ימצאו בינם לבין עצמם מצב רוחני גבוה יותר, שמעניק להם תענוג שהם לא הרגישו בשום התמחות. הם יבינו הכול ישירות מתוך הרצון למימוש עצמי בצוות.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "כישורי ניהול", 28.08.2020

 

פוסטים קודמים בנושא זה:

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest