מה זה "תורה"

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

שאלה: מה זה "תורה"?

תשובתי: כוח המתקן אותנו, המחבר בינינו, המגיע אלינו בהופעותיו הרבות. זהו כוח המסוגל להביא לנו את הכרת הרע, את תיקונו, החיבור עם הטוב, להראות דוגמה של איחוד, כלומר כל מערכת התיקון שלנו נקראת תורה.

ז"א של עולם האצילות נקרא "תורה", מאחר ולצורה הזאת, למערכת הזאת, אני משתדל להידמות בכך שאני אוסף את כל הנשמות במלכות של עולם האצילות כדי שהאיחוד ביניהם יהיה דומה למבנה של ז"א דאצילות. במקרה כזה כל הנשמות הכלולות במלכות דאצילות, מתחברות, נכנסות לזיווג עם ז"א דאצילות, עם הבורא. כך אנחנו מגלים את הקשר והדבקות שבינינו.

הכול מתרחש, מתחיל ונגמר בזו"ן דאצילות. מלכות דאצילות עוברת 7 מצבים, עד שמשׂיגה את דרגת ז"א, השתוות אליו במלואה. בגמר התיקון הם הופכים להיות כשני המאורות הגדולים. לכן ז"א דאצילות נקרא "תורה" או "הקדוש ברוך הוא", משמש לנו דוגמה לפי המבנה, הכוח וההשפעה שלו. ואנחנו צריכים קודם כל להשתדל להתחבר בינינו, בחושך, ולגלות נחיצות לעזרתו.

כשבכל המאמצים שלנו להתחבר אנחנו נגלה שאיננו מסוגלים לכך, אז כמו ילדים קטנים, נתחיל לצעוק ולדרוש ממנו תיקון, דוגמה. ואז העליון יראה לנו דוגמה, ייתן לנו כוח להתחבר. אך הבקשה והדרישה שלנו צריכות לצאת רק מתוך המאמצים שלנו להתחבר זה עם זה. אחרת לא נזכה לאור. הרי אחרת איננו נמצאים בקשר שבין מלכות וז"א דאצילות, איננו נמצאים במלכות. מלכות מרגישה רק חיבור, ואנחנו כולנו נמצאים למטה, בעולמות בי"ע. למלכות עולים רק הרצונות שלנו להתחבר זה עם זה כדי לגלות את הבורא, להשׂיג את תכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הדרך לגילוי הבורא
מערכת הבריאה
האור מתגלה מתוך נקודה שחורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest