מה זה שוויון?

שאלה: מה זה שוויון? אדם נולד, נכנס לעולם הזה, וכל מה שהוא רואה – שהכול נבדל ומחולק לחלוטין, החל במה שהוא מרגיש בפנים, וכלה במה שהוא רואה מבחוץ. אבל בכל זאת לאנשים אחדים יש רצון מסוים לשוויון. מהיכן זה נובע?!

תשובתי: כל התכונות, האבחנות, המצבים והחוקים שלנו נובעים רק ממצב אחד, מצב של איחוד, מצב של מערכת אנלוגית, אינטגרלית, שבה אנחנו נמצאים.

המערכת האינטגרלית בנויה על העיקרון של תלות מלאה שלנו זה בזה. זה אומר, שכולנו שווים לחלוטין. יכול להיות, שאדם אחד לפי פרמטרים מסוימים פי אלף גדול מהאחר, אבל אם המערכת מקושרת לגמרי, אז האדם הגדול הזה באיזה שהן גדלויות שלו תלוי באדם קטן מאוד. כי כל המערכת היא אינטגרלית, ואם מתרחש בה איזה שיבוש מינימלי, אז היא יוצאת לגמרי מכלל שימוש! זהו העיקרון של שוויון.

העיקרון הזה לא מבוסס על מי אתה ומי אני מלכתחילה, אלא על כך, לְמה אנחנו צריכים להגיע כדי להביא את המערכת תחת השפעתנו למצב אינטגרלי. כלומר הטבע יצר מערכת אידיאלית ויצר אותנו, ההפוכים לגמרי למצב הזה.

התפקיד שלנו זה להגיע למצב האידיאלי, ללא קשר מי מאיתנו הוא מי: גדול, קטן, חכם, טיפש, חלש או חזק. כולנו צריכים להגיע לתלות הדדית זה בזה. רק במקרה כזה אנחנו נגלה את עצמנו שווים לגמרי.

הכול נובע מעיקרון של שלמות המערכת במצבה ההתחלתי והסופי. ואילו אנחנו, באמצע, צריכים להביא אותה לאידיאל המתוכנן על ידי המאמצים שלנו. מכאן נובעים כל החוקים של שיתופי פעולה הדדיים בקבוצה, בקולקטיב, בחברה, באנושות.

מתוך שיחה על השיטה האינטגרלית, 07.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור בצורה שווה
ערבות של שווים
שוויון למען המטרה הסופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest