דף הבית / כללי / מימוש נכון של תכונת "אדם"

מימוש נכון של תכונת "אדם"

שאלה: אלו מנגנוני השפעה של המערכת העליונה פועלים על האדם, האם נשלחים אליו מחשבות, רצונות, בני אדם, כדי לתקן אותו?

תשובתי: אין חיידק או אטום בעולם שלנו שמתקיים ללא מטרה. בכל יש צורך, רק כדי להביא את היצור הנעלה ביותר, האדם, לגילוי של הבחירה החופשית ולמימוש נכון של תכונת "אדם".

שאלה: אז מה הן הפעולות הנדרשות ממני, איך עליי לעקוב אחרי התיקון שלי?

תשובתי: כעת אתה לא יודע שום דבר. בינתיים אנחנו מדברים באופן תיאורטי על מה שקיים. כל אחד מאיתנו מכוון להתקדם למטרה, אבל עדיין אינו מרגיש את ההתכוונות הזו. אבל לפעמים אנחנו יכולים לתפוס את עצמנו במחשבה שבכל זאת ניתנת לנו הבחירה החופשית: להיות נוכח בשיעורים, להשתתף באירועים משותפים, להתקרב לחברים וכדומה.

שאלה: באיזה שלב האדם יכול להבין מה זה טוב ומה זה רע?

תשובתי: כשאדם, מגיע ללמוד את חכמת הקבלה, הוא מתחיל מיד לשמוע, שטוב נקרא יחס נכון כלפי החברים. מפני שאם הוא מתחבר איתם, אז הוא יוצר מערכת שבה מתגלה הכוח העליון, ואז הוא עושה עימו הכרות, ומתחיל ליצור הידמות לבורא.

והרע, אלה כוחות שכביכול מפריעים לו בדרך, אבל בלעדיהם לא ניתן לקבוע ולהגדיר את הטוב. רק על פני ניגודיות כמו שחור על גבי לבן, אפשר להרגיש דבר והיפוכו.

שאלה: ומה זה טוב ורע מחוץ לקבוצה?

תשובתי: אלה פשוט חיים גשמיים. כל מה שבני אדם עושים בחיים הרגילים שלהם, לא נחשב כלל. החיים האלה דרושים רק כדי להביא את האדם לתחילת מימוש של הבחירה החופשית.

שאלה: אז איך עליי להתייחס לחיים הרגילים?

תשובתי: כאשר תבין, שיש לך אפשרות להשיג את מטרת הבריאה, אז תתייחס לחיים האלה ככלי, ותשתמש בהם ככלי שעוזר לך באופן מרבי לממש את השגת המטרה ולהתעלות רוחנית.

אז יהיו לך דרישות מינימליות לחיים: יכולת להאכיל את המשפחה, להשיג את מה שהכרחי לקיום מינימלי וההתפתחות הפנימית תהיה עבורך הדבר העיקרי.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest